یک تبعۀ نیوزیلند که یک دستگاه mp3 player دست دوم را به قیمت...

یک تبعۀ نیوزیلند که یک دستگاه mp3 player دست دوم را به قیمت 18 دلار از یک حراجی خریده بود، پس از وصل کردن آن به کامپیوتر متوجه شد که 60 فایل مربوط به ارتش آمریکا بر روی این دستگاه ذخیره شده است.

این فایل‌ها شامل نام و شماره تلفن تعدادی از سربازان می‌شدند و اطلاعات محرمانۀ آنها نیز شمارۀ تأمین اجتماعی و حتی اینکه کدام‌یک از سربازان زن حامله هستند را در بر داشته است.

جزئیات تجهیزات منتقل‌شده به برخی پایگاه‌های ارتش آمریکا در افغانستان و یک جلسۀ توجیه عملیات نظامی نیز در میان این فایل‌ها بوده است.

این تبعۀ نیوزیلند که تا ماه پیش در اوکلاهما زندگی می‌کرده است، دستگاه mp3 player را به کارمندان سفارت آمریکا در نیوزیلند تحویل داد و یک دستگاه ام‌پی‌تری نو تحویل گرفت.

این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. در سال 2006، مغازه‌دارها در خارج از پایگاه هوایی آمریکا در ایالت بگرام افغانستان، کارت‌های حافظه‌ای را به فروش می‌رساندند که حاوی اطلاعات نظامی ارتش آمریکا بود.

این کارت‌های حافظه توسط برخی از افغان‌هایی که به عنوان مستخدم، مسؤول امور دفتری یا کارگر در این پایگاه کار می‌کردند، دزدیده شده بودند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: aftabnews.ir
 
مطالب جالب دیگر:
پیرترین انسان جهان با تجربه سه قرن زندگی!!(+عکس)
روی دیگر ماه کجاست!؟
دستگیری مردی که سگ بود!
مرد انگلیسی با خاکستر پدرش قوری ساخت!!
محبوبیت انسانها ژنتیكی است!