جشن تولد دختر پیری که 18 سال سن دارد! + عکس
دختری که لقب پیرترین زن جهان را دارد در فیلیپین تولدش را جشن گرفت. این در حالی است که او تازه وارد ۱۸ سالگی شده است

دختر که زود پیر می شود

«آنا روچل پوندر» از یک بیماری ژنتیکی نادر و کشنده رنج می‌برد که باعث شده بدن او ده برابر سریع‌تر از سرعت نرمالش رشد کند و به همین خاطر دکترها به او گفته‌اند که بدن او ۱۴۴ ساله است! اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، در سن ۱۴ سالگی می‌میرند؛ اما آنا توانسته با آن بجنگد و ۱۸ سالگی خود را جشن بگیرد و حتی در این جشن لباس شاهزاده‌های محبوبش را بپوشد.

دختری که به بیماری پیر شدن مبتلاست

دختری که به بیماری پیر شدن مبتلاست

آنا درباره وضعیت خود می‌گوید: «من یک دختر کامل نیستم. پزشکان به من می‌گفتند که خیلی زود پیر می‌شوم و زندگیم بر روی زمین به سرعت خواهد گذشت و بالاخره بعد از پانزده سالگی خواهم مرد.» اما آنا با بیماری‌اش مبارزه کرد تا اینکه با خانواده و دوستانش در سنی جشن تولد گرفت که کمتر کسی با بیماری او، به آن سن رسیده بود. آنا آرزوهای زیادی هم در سر دارد. یکی از آرزوهای او این بود که با بازیگر معروف فیلیپینی ملاقات کند. این بازیگر نه تنها به دیدار او آمد که با او سلفی هم گرفت و از او به خاطر این همه امید و شادی و انرژی تشکر کرد.

بیماری «پروگریا progeria» یا پیری زودرس، توسط پروتئین بدخیمی به نام پروژرین progerin ایجاد می شود که به دیواره سلول می چسبد. بنا بر آمار بنیاد تحقیقات پروگریا، در حال حاضر در جهان ۸۰ کودک مبتلا به این بیماری هستند که تنها دو نفر از آن‌ها در فیلیپین گزارش شده‌اند.
با وجود تمام سختی‌های این بیماری، آنا هنوز در برابر آن کم نیاورده است.-



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com