این بیماری را بیشتر مردم از طریق عکس‌هایی از مردمانی که بعضی از اندام‌های بدن شان به طرز زمخت و غیر عادی رشد کرده‌اند می‌شناسند...

غدد لنفاوی که در اثر یک نوع انگل بسیار رشد می‌کنند به عنوان پای فیلی شناخته می‌شوند؛ این بیماری را بیشتر مردم از طریق عکس‌هایی از مردمانی که بعضی از اندام‌های بدن شان به طرز زمخت و غیر عادی رشد کرده‌اند می‌شناسند. در این عکس‌ها بیشتر بیماران دارای پاها و یا بازوهای ورم کرده هستند.
 
 
اين بيماری توسط نوعی کرم انگلی ایجاد می‌شود. این بیماری اخیرا 120 میلیون نفر از مردم سرتاسر دنیا را آلوده کرده است و 40 میلیون نفر از آنها به سختی درگیر این بیماری شده‌اند.
 
 
زمانیکه یک پشه ماده شخصی را نیش می‌زند ممكن است اين كرم و انگلی که "میکروفیلاریا" نامیده می‌شود را به خون رگ‌های شخص تزریق کند. "ميكروفيلاريا" در مدت زمان کمی بسرعت تكثير شده و در تمام رگ‌های خونی بدن فرد منتشر می‌شود و حتی ممکن است چندین سال در بدن فرد آلوده زندگی کنند. اغلب علايم اين بيماری تا سالها بعد از عفونت خود را بروز نمی‌دهند. همچنانکه این انگل در رگ‌های خونی جمع و روی هم انباشته می‌شوند می‌توانند گردش و جریان خون را مختل کرده و در بافت‌های اطراف یک نوع مایع را تولید و روی هم انباشته می‌کنند. اغلب علایم قابل رویت این بیماری ورم بیش ازاندازه بازوها پاهاست.
 
تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب جالب دیگر:
نخستین گوشی 12 مگاپيكسلی دنیا!
ماشین سگ شویی!! (+عکس)
خورشید در حال دزدی از زمین است!
اسکارلت یوهانسون چهره جدید تبلیغاتی کمپانی منگو
دختری که نمی‌تواند حرف بزند اما واق واق می‌کند!!
دردسرهای یک زن برای بازیگر هالیوود!