در برلين، آلمان، هتلي وجود دارد كه بدون شك يكي از غريب ترين مكانهاي عمومي در جهان است. بهتر است اين محل را به جاي هتل، با عنوان "مكاني براي زندگي در درون يك اثر هنري" بناميم..

 

 

در برلین، آلمان، هتلی وجود دارد كه بدون شك یكی از غریب ترین مكانهای عمومی در جهان است. تمام اتاقها و اشیاء داخل این محل كه پروپلر آیلند سیتی لاج (The Propeller Island City Lodge) نام دارد، توسط هنرمند آلمانی لارس استروشن (Lars Stroschen) خلق شده است. در واقع بهتر است این محل را به جای هتل، با عنوان "مكانی برای زندگی در درون یك اثر هنری" بنامیم .
در اینجا 30 اتاق با محیطی كاملا منحصر به فرد و شخصی وجود دارد. این اتاقها از این جهت منحصر به فردند كه به معنای واقعی كلمه، مبلمان و اشیاء درون آنها دست ساز و اختصاصا برای این فضا ساخته شده و هیچ یك در سراسر جهان نمونه مشابهی ندارند. به این ترتیب میتوان سیتی لاج را موزه ای با امكانات كافی برای اقامت یا سازه هنریی قابل سكونت دانست .

اتاقها بدون درنظر گرفتن استانداردهای تعریف شده طراحی شده اند كه بعضی ساده تر و تعدادی به شدت افراطی هستند. شما با توجه به سلیقه و میزان حس ماجراجویی خود میتوانید با حضور در این اتاقها، دیدگاهی تازه نسبت به واقعیت و رویا پیدا كرده و اگر بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید، اقامتی فراموش نشدنی در این هتل را تجربه خواهید كرد .

یك نكته دیگر در زمینه اقامت در این اثر هنری این است كه این فضا از مواد و مصالحی متفاوت با هتلها و بناهای عادی ساخته شده است. برای مثال دیوارها و قفسه های پلكسی گلس آن و همچنین رنگهای تیره و غلیظ دیوارها هنگام جای دادن وسایل و چمدانها به راحتی خط می افتد. به همین جهت شما نباید این نكته را فراموش كرده و باید با احتیاطی بیشتر از حد معمول در این تابلوهای سه بعدی حركت كنید. معرفی چند اتاق

دو شیر: خوابیدن در قفس
دوقفس بزرگ در مركز این باغ وحش وسیع قرار دارند.رنگ غالب بر اتاق نارنجی و قرمز بوده و قفسها بر تیرهای چوبی مستحكمی به ارتفاع 1.5 متر قرار گرفته و با زنجیرهای متعددی در جای خود محكم شده اند. این قفسها، تختهای این اتاق هستند كه هر یك برای یك نفر در نظر گرفته شده است. حمام و دستشویی بزرگ و مجلل كه شامل یك وان طلایی در مركز، دوش در گوشه و سرویس بهداشتی قرار گرفته بر پایه ای بلندتر از سطح حمام است .

تابوت:
تختهای این اتاق بسیار ساده دو تابوت هستند كه میتوان حتی با درب بسته در آنها چرتی زد. این اتاق مناسب آن دسته از افراد علاقمند به داستانهای خون آشامان و همچنین كسانی است كه برای رسیدن به آن سرنوشت محتوم، عجله دارند و میخواهند خوابیدن در تابوت را زودتر از زمان موعود تجربه كنند . اگر كسی پس از مدتی خوابیدن در تابوت دچار وحشت شود میتواند به پایین خزیده و در جای خوابی كه زیر این سطح قرار دارد بخوابد .

اتاق واژگون :
این تنها اتاق چهار تخته هتل است. تمام اسباب و اثاثیه اتاق بر روی سقف قرار دارد و شما میتوانید در جعبه های راحتی كه بر كف اتاق تعبیه شده نشسته یا بخوابید. حتی منظره پشت پنجره هم واژگون است. اقامت در این اتاق كه دارای خاص ترین مبلمان است، یكی از سوررئال ترین تجربیات ممكن خواهد بود .

اتاق آینه :
بدون شك این اتاق یكی ازبخشهای بسیار شاخص این هتل است. اتاق آینه به شكل الماس و كاملا پوشیده از آینه است، به طوریكه تصور میكنید درون یك كالئیدوسكوپ (استوانه ای مجهز به عدسی و 3 آینه 45 درجه كه با وجود دانه های ریز رنگین درونش، تصاویری زیبا و منحصر به فرد ایجاد میكند) زندگی میكنید .

سلول زندان :
یك سلول زندان دوستانه یك نفره، با سوراخی در دیوار. سرویس بهداشتی این اتاق درست مانند هر سلول زندانی، در داخل اتاق قرار دارد. اما تفاوت در این است كه شما واقعا ماندن در این اتاق راحت را دوست دارید و آزادی در بالكن وسیع و سایبان زیبایش در انتظار شماست .

چند نكته :
با توجه به اینكه هتل سیتی لاج از جمله هتلهای عادی و بسیار پر رفت و آمد نیست، در آنجا میز پذیرش قراردادی و معمول هتلهای دیگر كه شبانه روز باز باشد، وجود ندارد. در عوض این هتل دفتری دارد كه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر باز است. در نتیجه رزرو اتاق و اطلاع زمان دقیق رسیدن به هتل بسیار اهمیت دارد . پاسپورت، كارت شناسایی یا بلیط هواپیمای مسافرین به عنوان تضمینی برای بازگرداندن كلید اتاق در این دفتر پذیرش باقی میماند .

سیتی لاج دارای اتاقهایی است كه با وجود راحتی و زیبایی بسیار، به دلیل كمبود جا یا ویژگیهای خاص اتاق (مانند سلول زندان) فاقد حمام هستند. به همین دلیل حمامهایی بسیار مجهز و راحت در مجاورت این اتاقهای قرار داده شده تا مسافران بتوانند به راحتی از امكانات حمامی مشابه با سایر اتاقها بهره مند شوند. برای رفت و آمد ساده در بین اتاق و حمام، پالتو حوله ای در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت . قیمت اقامت در اتاقها از 79 تا 110 یورو برای هر نفر متغیر است و با اضافه شدن هر نفر، 15 یورو به مبلغ كل اتاق اضافه خواهد شد . صبحانه برای هر نفر نیز 7 یورو است. اتاقها در ایام خاصی بین 69 تا 110 یورو قیمت دارند..


 

اتاق نارنجی

 

 


اتاق سمبل ها

 

 


اتاق قلعه

 

 


اتاق ابرها

 

 


اتاق تخت پرنده

 

 


اتاق تمپل

 

 


اتاق آئینه

 

 


اتاق آبی

 

 


اتاق میز

 

 

 

اتاق برعكس

 

 


اتاق آزادی

 

 


اتاق مادر بزرگ

 

 


اتاق تابوت

 

 


اتاق دو شیر