آقا و خانم برزویک پس از 16 سال زندگی مشترک از یکدیگر طلاق گرفته اند، اما از آنجا که...

بحران مالی اخیر گرچه  افراد بسیاری را در آمریکا بیکار کرده ،  مشکلات  مالی عدیده  ای را برای مردم این کشور ایجاد کرده و تبعات قابل توجهی به همراه داشته است اما به نظر می رسد که به غیر از پیامد های منفی ، پیامد های مثبتی نیز برای مردم این کشور به دنبال داشته که از جمله آن کاهش میزان طلاق است.
به نقل از روزنامه ی وال استریت ژورنال زوج ها آمریکایی بسیاری که  قصد جدایی از یکدیگر را دارند به دلیل بحران اقتصادی، آن را تا زمان بهبود اوضاع اقتصادی به تعویق می‌اندازند. در شرایطی که بازار مسکن در آمریکا با رکود بی سابقه ای روبرو است و همسران توان خرید مسکن مجزا را ندارند، زوج هایی که تصمیم به طلاق و جدایی گرفته اند مجبور می شوند که از فکر طلاق صرف نظر کنند. عده ای نیز حتی پس از طلاق تا زمانی که بتوانند خانه ی مشترکشان را به فروش برسانند و خانه ی مجزایی را خریداری کنند، همچنان زیر یک سقف زندگی می‌کنند.
آقا و خانم برزویک پس از 16 سال زندگی مشترک از یکدیگر طلاق گرفته اند، اما از آنجا که هیچ کدام توانایی خرید خانه ی مجزا را ندارند، همچنان در یک خانه زندگی می‌کنند. خانم برزویک با بچه ها طبقه اول و دوم خانه را در اختیار دارد و همسر او در زیرزمین زندگی می‌کند. آقای برزویک، درب ورودی و سرویس بهداشتی ویژه خود را دارد. هر کدام برای ورود به قلم رو دیگری باید از هم اجازه بگیرند و به نوبت از ماشین لباس شویی  و ظرف شویی استفاده می‌کنند.
کارشناسان امور خانواده در آمریکا معتقدند که زوجین از ترس اینکه مجبور باشند یکه و تنها شرایط نا امن اقتصادی را پشت سر بگذراند و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند، طلاق خود را به زمان دیگری موکول می‌کنند.
 
آمار رسمی در آمریکا نشان می‌دهد که از سال 2007  میزان طلاق در این کشور رو به کاهش گذاشته است. کانون وکلای خانواده در امریکا نیز اعلام کرده که از ماه مارس تا کنون تعداد در خواست های طلاق 40 در صد کاهش یافته است.
مطالعه ی صورت گرفته ار سوی موسسه ی مشاوران مالی طلاق نیز حاکی از آن است که بحران مالی، طلاق را در این کشور  به تعویق انداخته  و همسران را وادار می‌کند تا به فکر راه حل های دیگر باشند و برای دوام  زندگی خود تلاش بیشتری به خرج دهند.
رندی و لوری وورد در ماه فوری در خواست طلاق دادند و قرار است که دادگاه آنها ماه آینده برگزاد شود. اما آنها  مجبور اند که در این ضمن همچنان زیر یک سقف زندگی کنند. لوری 36 ساله می‌گوید : " من خانه دار هستم و برای اینکه بتوانم خانه ی مجزایی را بخرم باید کار پیدا کنم که این هم در شرایط فعلی امکان پذیر نیست. رندی هم توان خرید جای دیگر را ندارد. بنابراین توافق کردیم که همچنان در  همین خانه زندگی کنیم اما دیگر کاری به کار هم نداشته باشیم."
وی ادامه می‌دهد :" از زمانی که خانه را به دو قسمت تقسیم کرده ایم و دیگر در کار یکدیگر دخالت نمی‌کنیم ، رابطه ی دوستی بین ما شکل گرفته که تا پیش از این وجود نداشت". همسر وی رندی نیز معتقد است که اکنون  با یکدیگر تفاهم بیشتری دارند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: nezamabad.ir
 
مطالب جالب دیگر:
كدام زن قسمت كدام مرد و كدام مرد قسمت كدام زن می شود؟
صداقت داشتن ذاتی است و به مغز ربطی ندارد!!
یک زن باعث شد 6 بازيكن ایدز بگیرند!!
آينده وحشتناك زمين!
لباس هایی که تصاویر را ثبت می‌کنند!!
وزیر هلند: حشرات خوشمزه هستند بخورید!! (+عکس)