وقتی صحبت از تامین انرژی این ربات با گوشت به میان می‌آید اولین سوالی كه به ذهن خطور می‌كند، این است كه آیا این ربات در میدان جنگ به شكار حیوانات می‌رود ؟...
 
وقتی یكی از نشریات داخلی صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع ایالات‌ متحده (پنتاگون) هفته گذشته در گزارشی از ساخت اولین ربات نظامی خوداتكا كه قادر است نیاز خود به انرژی را از گیاهان و حتی جانوران تامین كند خبر داد، اولین واكنش رسانه‌ها فقط تحیر و شگفتی بود.
این شگفتی به حدی بود كه اكثر منابع رسانه‌ای وقتی این خبر را منتشر كردند این نكته را یادآور شدند كه نمی‌دانند در مورد چگونگی تامین انرژی این ربات از طریق مصرف گیاهان و جانوران چه كلمه‌ای را باید به كار ببرند. این كه آیا می‌توان از فعل خوردن برای این ربات استفاده كرد یا باید به دنبال كلمه‌ای جدید در فرهنگ لغات بود كه گویای عمل تامین انرژی در این نسل نوظهور از ربات‌ها باشد.
با گذشت تنها 2 روز از انتشار این خبر بود كه توجه رسانه‌ها به نكته‌ای جالب كه پیشتر در سایه قرار گرفته بود، جلب شد.
طراحان این ربات‌ خوداتكای تاكتیكی كه به اختصار Eatr معرفی شده است،‌ ادعا دارند مخلوقشان ماشین نظامی برخوردار از قابلیت مشاركت در ماموریت‌های رزمی است كه در صورت لزوم با مصرف گیاهان، گوشت و حتی الكل،‌ بنزین و حتی روغن خوراكی انرژی مورد نیازش را تامین كند.
وقتی صحبت از تامین انرژی این ربات با گوشت به میان می‌آید اولین سوالی كه به ذهن خطور می‌كند، این است كه آیا این ربات در میدان جنگ به شكار حیوانات می‌رود یا از سهل‌الوصول‌ترین منبع یعنی گوشت لاشه سربازان كشته شده نیازهای خود را تامین خواهد كرد؟
این گمانه‌زنی‌ها موجب شد شركت‌های دخیل در تولید این ربات دستپاچه وارد میدان ‌شوند تا به دغدغه‌های مردم پیرامون تولید نسلی نوظهور از ربات‌های‌انسان‌خوار واكنش نشان دهند.
هری شول، مدیرعامل شركت فناوری‌های قدرتی سایكولن (CPT) كه از جمله شركت‌های دست‌اندركار طرح تولید Eatr بوده  روز گذشته به نیابت از شركت‌های دخیل در این طرح اعلام كرد رباتی كه آنها ساخته‌اند لاشه‌خوار نیست و قرار نیست نمونه اول نسل ربات‌های انسان‌خوار باشد. پروژه تولید ربات‌های خوداتكا از سال 2003 براساس مناقصه اعلام شده از سوی آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون یا Darpa شكل گرفت و پس از 6 سال تحقیقات پیوسته به ساخت Eatr منجر شد.
 
 گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: asriran.com
 
مطالب جالب دیگر:
رسوایی اخلاقی برای شاهزاده زن سعودی باوجود داشتن همسر!!
مرد 87سانتی متری شهروند افتخاری نپال!!
40 ضربه شلاق براي پوشيدن شلوار!!
رونالدو بازیگر می‌شود!! 
روح مایکل جکسون در خانه‌اش دیده شد!! (+دانلود فیلم)