این نهنگهای گیاهخوار با وجود ظاهر بسیار بزرگ خود قلب بسیار رئوفی دارند و برای جلب نظر شریک آینده زندگی خود از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند...

پژوهشگران دانمارکی با بررسی گونه ای نهنگ بزرگ ساکن آبهای گرینلند دریافتند که این نهنگها برای جلب نظر شریک آینده زندگی خود آوازهای عاشقانه جدیدی می‌خوانند.
نهنگهای آبی نوعی از نهنگهای بزرگ ساکن گرینلند هستند که تعداد آنها به دلیل شکار بی رویه آنها به سرعت به سرعت روبه کاهش است. طول این نهنگها می‌تواند به 20 متر و وزن آنها می تواند به 152 تن برسد.
گروهی از محققان دانشگاه کپنهاگ دریافتند که این نهنگهای گیاهخوار با وجود ظاهر بسیار بزرگ خود قلب بسیار رئوفی دارند و برای جلب نظر شریک آینده زندگی خود از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.
این دانشمندان صدای گروهی از نهنگهای آبی را در فصول مختلف با هیدروفنهای مخصوصی ضبط کردند و نشان دادند که آوازهای عاشقانه نهنگها از سایر آوازهای آنها متفاوت است.
این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "آواز عاشقانه نهنگها پدیده جدیدی نیست اما نکته جدیدی که ما در این تحقیقات یافتیم این بود که این گونه خاص از نهنگها آوازهای عاشقانه خود را با چند صدا می‌خوانند. در حقیقت این نهنگها دو آواز متفاوت را تولید می‌کنند که در بعضی موارد هم این دو آواز را با هم ترکیب می‌کنند و این چیزی است که تاکنون در نهنگها دیده نشده بود."
براساس گزارش ساینس دیلی، این نهنگها سال به سال آوازهای خود را عوض می‌کنند و هرگز آوازهایی را که سالهای قبل خوانده اند تکرار نمی‌کنند.
این نهنگ آوازخوان می‌تواند پیچیده ترین آوازهای عاشقانه را به خصوص در بسامدهای بسیار بالای بین 100 تا 2 هزار هرتز بسازد.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainmnet
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
گلاب به رویتان اما این لینک را باز نکنید!!
مجموعه کاملی از تصاویر آنجلینا جولی در کشورهای مختلف
لئوناردو دی کاپریو و نامزدش در معجون عشق شیرجه می‌زنند!!
کوتاه و خواندنی از مونیکا بلوچی! (+عکس)
10 زن ثروتمند و معروف دنیا! (+عکس ومیزان دارایی)
راز اعداد « 4 8 15 16 23 42 » در سریال لاست!! (2)