رویا نوری اظهار داشت: جوانان میل و رغبت زیادی به تحرك و هیجان دارند و این هیجانات در جامعه پاسخ داده نمی‌شود به همین دلیل به دنبال محرك‌ها می‌روند...

 

یك جامعه‌شناس گفت: دختران به علت ناآگاهی، از روان‌گردان‌ها به عنوان قرص‌های لاغری استفاده می‌كنند.
رویا نوری اظهار داشت: جوانان میل و رغبت زیادی به تحرك و هیجان دارند و این هیجانات در جامعه پاسخ داده نمی‌شود به همین دلیل به دنبال محرك‌ها می‌روند.

وی افزود: عدم پاسخگویی به هیجانات فرد سبب می‌شود كه او در خود فرو رود و روبه‌ چیزی غیرطبیعی می‌رود تا شادی و هیجان كاذبی برایش ایجاد شود.
این جامعه‌شناس ادامه داد: اگر هیجانات جوانان به خوبی پاسخ داده شود هرگز به این مسیر نمی‌روند همچنین شرایط اجتماعی موجود تقویت‌كننده میل جوانان به سمت این محرك‌هاست.

وی با بیان این كه افراد در سنین مختلف به این روان‌گردان‌ها گرایش دارند، عنوان كرد: از 17 تا 27 سالگی گرایش بیش‌تری به مصرف محرك‌ها در فرد وجود دارد.

نوری در خصوص تفاوت این قرص‌ها با مواد مخدر دیگر اظهار داشت: قرص‌های روان‌گردان وابستگی روانی زیادی برای فرد ایجاد كرده اما مواد مخدر دیگر وابستگی جسمانی و روانی زیادی ایجاد می‌كند.

وی با بیان این كه با گسترش تكنولوژی، جامعه رو به پیشرفت است، بیان داشت: جوانان نیز قصد دارند با سرعتی كه پیشرفت تكنولوژی در جامعه ایجاد كرده است با سرعت زیادی به اهدافشان برسند و به راحتی شاد شوند.

نوری با بیان این كه قرص‌های روان‌گردان با سرعت بیش‌تری شادی كاذبی برای فرد ایجاد می‌كند، عنوان كرد: گرایش به روان‌گردان‌ها در هر 2 جنس دیده می‌شود و دختران برای اینكه از پسران عقب نمانند به سمت قرص‌های محرك می‌روند.

وی در خصوص مصرف طولانی روان‌گردان‌ها گفت: هدف روان‌گردان‌ها تخریب سلول‌های مغز است و در نخستین گام سلول‌های مغز را تخریب می‌كند.

این جامعه‌شناس اظهار داشت: توهم، خیال، لاغری، تغییر چهره، تغییر در استخوان‌بندی صورت و در نهایت جنون از عوارض مصرف طولانی محرك‌هاست.
وی در خصوص وظیفه والدین در قبال فرزندشان، تصریح كرد: والدین در ابتدا آگاهی خود را در زمینه این مواد افزایش دهند و آگاه باشند كه اگر در برابر جوان ایستادگی كنند فاصله میان او با خانواده را افزایش می‌دهند.

نوری بیان داشت: جوانان این دوره با جوانان 30 سال گذشته تفاوت‌های زیادی دارند و در صورت عدم آگاهی والدین جوان از دست خواهد رفت.
 

 

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: farsnews.ir
 
مطالب جالب دیگر:
شعر جالب درباره خوشگل روس: یه کلوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!
چگونه دیگران را ببخشیم؟!
نگرانی دانشمندان از شورش روبات‌های قاتل!!
تصاویر زیباترین و جذاب‌ترین چهره‌های سیاسی!
راز اعداد « 4 8 15 16 23 42 » در سریال لاست!! (2)
پوتین باز «نیمه لخت» شد! (+عکس)