محققان هشدار دادند كه گرم شدن زمین و تغییرات آب‌وهوایی جهان تهدیدی برای تنوع گونه‌های حیوانی و گیاهی در این منطقه و در مناطق دیگر جهان به حساب می‌آید...
 
زیست‌شناسان كوچك‌ترین آهوی جهان ، قورباغه پرنده و گونه جدید گربه ماهی و بیش از 350 گونه جدید و ناشناخته در هیمالیا ، غنی‌ترین منطقه زیست‌شناسی، كشف كردند.

 محققان هشدار دادند كه گرم شدن زمین و تغییرات آب‌وهوایی جهان تهدیدی برای تنوع گونه‌های حیوانی و گیاهی در این منطقه و در مناطق دیگر جهان به حساب می‌آید.

طرق عزیزی ، سرپرست صندوق جهانی حیات وحش با اشاره به برنامه این صندوق برای حفاظت از حیات وحش مناطق هند، نپال و بوتان گفت: هم اكنون تنوع فرهنگی و تنوع زیست محیطی در معرض خطر هستند.

صندوق جهانی حمایت از حیات وحش به كشورهای مختلف در زمینه حفاظت از حیات وحش خود هشدار داده است كه یكی از مهمترین این مناطق میانمار و تبت بوده است.سه چهارم كشفیات گونه های جدید در بین سال ‌های 1998 تا 2008 مربوط به كشف گونه جدید گیاهان بوده است كه در بین آن‌ها گونه جدید اركیده هم دیده می‌شود.
 
 
در بین این كشفیات 16 گونه جدید دوزیست، 16حیوان خزنده، 14 گونه جدید ماهی، 2 پرنده، 2 پستاندار و 21 تا 60 گونه جدید بی‌مهرگان هم بوده است.

شگفت‌انگیزترین گونه جدیدی كه پیدا شده كوچك‌ترین آهوی دنیا است كه فقط بین 60 تا 80 سانتی‌متر (25 تا 30 اینچ) قد دارد و وزن آن در حدود 11 كیلوگرم (24 پوند) است. دانشمندان در ابتدا فكر می‌كردند كه این آهوها جوان هستند، اما آزمایش DNA آن‌ها نشان داد كه این آهوها بزرگ هستند


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: jamejamonline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
نوزاد مرده‌ای که در تابوت زنده شد!!
همه چیز برعکس شده است: نوجوانان ایتالیایی نگران وبگردی زیاد والدین!!
ازدواج دختر 24ساله با هفت نفر درطول 45 روز و مسئله بارداری او!!
پدری جدید برای دختر مایکل جکسون! (+عکس)
همه حاشیه‌های سریال «فرار از زندان»
غذایی از موش، غذایی لذیذ در مالاوی!!