ملکه اقیانوس آرام یکی از خطرناکترین زنان قاچاقچی دنیا! عکس
قصد داریم شما را با ساندرا آویلا بلتران یکی از مخوف ترین زنان دنیای مواد مخدر آشنا کنیم

ساندرا یکی از معروف ترین زنان قاچاقچی دنیا!

«ساندرا آویلا بلتران» یکی از خطرناک ترین زنان قاچاقچی در دنیاست، به خاطر مسیری که برای قاچاق انتخاب کرده بود از طرف رسانه ها، «ملکه اقیانوس آرام» لقب گرفت.

ساندرا در اکتبر ۱۹۶۰ در مکزیک و در خانواده ای به دنیا آمد که همگی از اعضای کارتل معروف «گادالاجارا» به رهبری رافائل کارو بودند که از مکزیک هرویین و ماری جوانا به آمریکا می برد. پدربزرگ ساندرا، به جرم قاچاق مواد مخدر به ۴۰ سال حبس محکوم شده بود.

در خانواده مادری هم که قاچاق کوکایین از کوچک ترین کارهای خلافی بود که انجام می شد. به سبب داشتن چنین خانواده ای، ساندرا از همان نوجوانی با مشهورترین و بزرگ ترین قاچاقچیان مکزیک ملاقات کرده و آن ها را می شناخت.


دستگیری ساندرا آویلا بلتران توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر

دستگیری ساندرا آویلا بلتران توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر

ساندرا دو بار ازدواج کرد، هر دو همسر او، افسران سابق پلیس بودند که از کار خود استعفا داده و به باندهای قاچاق ملحق شده بودند، هر دو نفر آن ها هم در نهایت توسط قاتلان اجاره ای کشته شدند. پس از آن، ساندرا با فردی به نام «خوان رامیرز» با نام مستعار ببر آشنا شد و همان زمان بود که توسط او به سرپرستی یکی از باندهای قاچاق در کلمبیا انتخاب شد.

آن ها کوکایین را از کلمبیا توسط کشتی از اقیانوس آرام به کشورهای دیگر می فرستادند. در یکی از این سفرها در سال ۲۰۰۱ کشتی با ۹ تن کوکایین به دست پلیس افتاد و رامیرز نیز دستگیر شد و از آن زمان به بعد بود که ساندرا به عنوان رهبر کل کارتل رامیرز انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۲ پسر ساندرا ربوده شد و آدم ربایان از او درخواست پنج میلیون دلار پول کردند ولی ساندرا موفق شد بدون دخالت پلیس، پسر خود را نجات دهد اما این کار او باعث شد که نیروهای پلیس مشکوک شوند که کسی هنوز راه رامیرز را ادامه می دهد. چهار سال طول کشید تا ۳۰ تیم مختلف پلیس فدرال، موفق به دستگیری ساندرا در مکزیکوسیتی بشوند.

او به غیر از قاچاق مواد مخدر از کلمبیا به مکزیک، به میلیاردها دلار پولشویی و داشتن سلاح بدون مجوز نیز متهم شد. ساندرا پس از سپری کردن مدتی از محکومیتش در آمریکا در سال ۲۰۱۵ آزاد شد و به مکزیک رفت. جالب اینجاست که حالا ساندرا در مکزیک از محبوبیت زیادی برخوردار است و مردم او را به عنوان یک زن پیروز و مبارز و بازرگان حرفه ای می شناسند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: مجله همشهری سرنخ