دیروز پس از پیروزی تعجب برانگیز کاستر، ویژگی ماهیچه ها، ظاهر فیزیکی و خصوصیات موی سر وی تردیدهایی را...

آزمایش‌های پزشکی تعیین جنسیت قهرمان دوی 800 متر امسال جهان دیشب بر قهرمانی خانم “کاستر سمنیا” دونده آفریقای جنوبی صحه گذاشت.
در پی اعلام دیروز قهرمانی کاستنر به عنوان برنده دوازدهمین دوره بازیهای دو میدانی 800 متر جهان در برلین محل برگزاری این بازی ها، آزمایش های جنسیتی دیشب بار دیگر زن بودن او را تایید کردند.
دیروز پس از پیروزی تعجب برانگیز کاستر، ویژگی ماهیچه ها، ظاهر فیزیکی و خصوصیات موی سر وی تردیدهایی را برای برخی از جمله رسانه های استرالیا بوجود آورده بود چون آنها گمانی زنی می کردند که مبادا این خانم 18 ساله اهل آفریقای جنوبی در واقع یک مرد باشد که با انرژی مردانه در رقابت های دوی زنان شرکت می‌کند.
 
 
این تردیدها در نحوه فعالیت فدراسیون دو و میدانی آفریقایی نیز تشکیک ایجاد کرده بود و لذا بنا به درخواست های مختلف مراجع قانونی ورزشی آزمایش بعدی نیز زن بودن او را تایید کردند، در هر حال این دونده آفریقای جنوبی سرانجام برنده دوازدهمین دوره بازیهای دو میدانی 800 متر جهان دربرلین شد و مدال طلای این دوره از بازی ها را از آن خود کرد.
این خانم 18 ساله در چند مرحله از این رقابت ها رکورد دار بود تا اینکه امروز پس از رقابت با رقبای جهانی خود سرانجام به عنوان سریعترین دونده زن جهان مدال را در اختیار گرفت.
 
 
کاستر، ساکن دورافتاده ترین نقطه استان لیمپوپو آفریقای جنوبی است که در این دوره از بازیها با طی یک دقیقه و 58 ثانیه و 66 میلی ثانیه “جنت جچکوسکی” قهرمان دورهای قبلی این رقابت ها و دونده انگلیسی را نیز پشت سر گذاشت.
وی نفر اول از چهار دونده آفریقای جنوبی است که توانست از رکورد دو دقیقه ای این بازیها بگذرد، هموطن قبلی وی “زلدا پرتوریوس” بود که از سال 1991 (1370) برای چند سال رکوردار دو و میدانی جهان بود.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: dailyfa.org
 
مطالب جالب دیگر:
چرا وقتی دلتان میشکند، بدن‌تان درد می‌گیرد؟!
دختری كه هروقت می‌خندد، غش می‌كند!! (+عکس)
کیک‌های شیرین خوشمزه شما را لاغر می‌کنند!!
تصویر ماشین عروس عجیب در تهران!!
مردی که نعمت خوابیدن ازش گرفته شده است!!
قدرتمندترین زنان سال 2009 جهان (+عکس)