با سوسک دی کاپریو, کیت وینسلت و عنکبوت رامبد جوان آشنا شوید!
شاید عجیب به نظر برسد اما گاهی نام برخی از بازیگران و هنرمندان سرشناس را برروی حیوانات و حشرات می گذارند!

موجوداتی که نام خود را از مشاهیر گرفتند

گاهی دانشمندان برای جلب توجه مردم به برخی گونه های حیوانات و حشرات نام مشاهیر و هنرمندان را بر روی آنها می گذارند. چند نمونه از آنها را در گزارش زیر خواهید خواند.

سوسک آبی «لئوناردو دی کاپریو»

دانشمندان نوع جدیدی از سوسک آبی را در جزیره ی (بورنئو) در آسیا کشف کردند و نام لئوناردو دی کاپریو را روی آن گذاشتند. او برای بازی در فیلم (بازگشته) برنده ی جایزه ی اسکار شده است.  گونه ی سوسک آبی لئوناردو دی کاپریو چشم های بیرون زده و سری با قابلیت انقباضی دارد و البته که شباهتی به این فعال محیط زیست و بازیگر ندارد. اما دلیل نامگذاری این حشره به نام بازیگر مطرح دنیای سینما ، جلب توجه مردم به این گونه از سوسک ها بوده است.


مگس « بیانسه»

یک دانشمند استرالیایی به نام برایان لیزارد مگسی را کشف کرد و نام آن را (اسکاپتیا بیانسه) گذاشت. او می گوید موهای طلایی و فِر خورده ی این مگس او را به یاد بیانسه انداخته و سبب شده تا نام بیانسه خواننده را بر روی آن بگذارد. پس از کشف این گونه ی نادر از مگس در ایالت (کوئینز لند) هیئت علوم استرالیا با هنرمند آمریکایی بیانسه تماس گرفتند و در نهایت نام بیانسه را بر روی مگس کمیاب گذاشتند.

 
ماهی «اوباما»

نام اوباما بر روی موجودات متعددی گذاشته شده است از جمله ی آنها می توان به گلسنگ (کالوبلاکا اوبامی) و دو نوع عنکبوت ، زنبور عسل کوبایی و یک نوع مارمولک در حال انقراض و انگل آب های شیرین اشاره کرد. اما شاید بتوان گفت که یکی از خاص ترین و زیباترین موجوداتی که نام خود را از اوباما گرفته یک ماهی صخره های مرجانی است که در بزرگ‌ترین پارک آبی محافظت شده در ایالت هاوایی؛ زادگاه اوباما یافت می شود.

 
لیمور «جان کلیس»

این بازیگر آمریکایی خیلی خوش شانس بود که گروهی از دانشمندان دانشگاه زوریخ در سال ۲۰۰۵ نام یکی از انواع میمون لیمور را با الهام از نام او جان کلیس گذاشتند. این بازیگر پیشتر در سال ۱۹۹۸ میلادی مستندی درباره ی لیمورهای ماداگاسکار ساخته بود.


سوسک «کیت وینسلت»

گروهی از دانشمندان در کاستاریکا تحت نظر دانشمند حشره شناس (تری اروین) سوسکی را کشف کردند و نام کیت وینسلت را روی آن گذاشتند. این دانشمند می گوید کیت وینسلت در فیلم سینمایی تایتانیک غرق نشد و زنده ماند اما ماجرا درباره ی این سوسک فرق می کند؛ احتمال دارد با از بین رفتن جنگل های بارانی کاستاریکا و تبدیل آن به بیابان ، سوسک ها برای همیشه از بین بروند.


عنکبوت میرشکار رامبد جوان

عنکبوت میرشکار رامبد جوان (با نام علمی Cebrennus rambodjavani) گونه‌ای از عنکبوت بومی انحصاری ایران بوده که توسط مجید مرادمند، علیرضا زمانی و پیتر یگار توصیف و به احترام فعالیت‌های محیط زیستی بازیگر، کارگردان و مجری ایرانی، رامبد جوان به نام او نام گذاری شده است. این گونه تاکنون تنها از یک نمونه جمع‌آوری شده از کویر مرکزی ایران در استان قم شناخته شده است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: ion.ir