جایزه برای زنان چاق در چین
زنان چینی با وزن بیش از 61.8 کیلوگرم می توانند به جشنواره ی قایق های اژدهای چینی که از 15 تا 19 ژوئن در باغ تانگ پارادایس شی آن در مرکز چین برگزار می شود، رایگان وارد شوند.‌

مسابقات وزن کشی زنان چاق در چین

تانگ پارادایس یک پارک به سبک معماری سنتی چینی در «شی آن» پایتخت دودمان تانگ، یکی از سلسله های حاکم در چین باستان، ساخته شده است.

بنا به گزارش «چاینا دیلی» در ورودی این باغ یک ترازوی بزرگ با طناب بسته شده است، زنانی که در این ترازو وزنشان بیشتر از مقدار مشخص شده باشد از خدمات پارک رایگان بهره مند شده و به عنوان یکی از نامزدهای «زیبای تانگ» معرفی می شوند؛  زیرا در زمان سلسله ی تانگ چاقی و اضافه وزن یکی از معیارهای اصلی زیبایی به شمار می رفته است.


جایزه برای زنان چاق در چین ,زنان چاق چین, مسابقه زنان چاقمسابقه زنان چاق در چین

 
در طول تعطیلات پنج روزه زنان چینی در صف می ایستند تا با وزن گیری و اثبات چاقی شان، بلیت های مجانی پارک که روزانه 618 عدد از آنها بین زنان چاق توزیع می شود را دریافت کنند.

وزن کشی زنان چین, چاقی در چین, جایزه چاقیپارک تانگ پارادایس در چین


جشنواره قایق های اژدها یک مناسبت سنّتی است که چینی ها برای بزرگداشت وزیر، شاعر و محقق مشهور خود «چو یوان» که 2295 سال پیش از دنیا رفته برگزار می کنند.

جایزه برای زنان چاق در چین مسابقه سلسله ی تانگ چاقی


«چو یوان» یک کارمند عالی رتبه در کاخ پادشاه و مشاور امین او به شمار می رفته است، عده ای از درباریان به او حسادت می کنند و سعی می کنند تا او را در مقابل پادشاه تخریب کنند، بنابراین تهمت هایی به او زده می شود، در نهایت پادشاه هم او را تبعید می کند. وقتی یوان این خبر را می شنود خود را درون رود «میلو» می اندازد.

افسانه ها می گویند مردمی که نزدیک رود زندگی می کردند با قایق های اژدها به جستجوی یوان می روند. چینی ها سالروز خودکشی یوان را گرامی می دارند و این مسابقه ی قایق های اژدها را برگزار می کنند.

چو یوان, افسانه چو یوان در چینرودخانه میلو


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir