ساخت برج ایفل تقلبی در چین! عکس
نمونه تقلبی برج ایفل در یکی از شهر های چین ساخته شده است

پاریس تقلبی در قلب چین

ساخت نمونه های کپی برداری شده از آثار تاریخی در سراسر دنیا رایج است، اما نکته ی جالب توجهی در مورد تیاندوشنگ وجود دارد. این مکان منطقه ای مسکونی با وسعتی بیش از ۳۱ کیلومتر مربع است که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. تیاندوشنگ به تقلید از پاریس با همان ساختمان های سبک خاصش، فواره ها، مناظر و حتی برج ایفل آن ساخته شد. نسخه ی کپی برداری شده ی برج ایفل در تیاندوشنگ یک سوم برج اصلی یعنی ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

این دو تصویر از برج ایفل بسیار شبیه به نظر می رسند اما همانطور که احتمالا متوجه تفاوت هایشان شده اید، این تصاویر یکسان نیستند. تصویر سمت راست مربوط به برج اصلی در پاریس است، اما تصویر سمت چپ نمونه ای کپی برداری شده از آن در تیاندوشنگ، حومه ی شهر هانگژو واقع در چین است.


تفاوت های برج ایفل واقعی و تقلبی

تفاوت های برج ایفل واقعی و تقلبی

این تصاویر مربوط به مجموعه عکسی از فرانسیس پراست عکاس اهل پاریس، به نام «سندروم پاریس» است. پراست در این مجموعه عکس مناظری از پایتخت فرانسه را در کنار ساختمان های مشابه در تیاندوشنگ قرار داده است.

در این مجموعه، تصاویر زیادی از بلوارهای عریض پاریس در کنار آپارتمان های قدیمی عصر هوسمان، مجسمه های محیطی کلاسیک و تیرهای چراغ برق وجود دارد که تشخیص تفاوت های آن ها از نمونه ی اصلی دشوار است. اما این تفاوت ها تنها مربوط به فضای بیرونی است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: rooziato.com