معمای زیباترین مومیایی جهان که یک دختربچه است! عکس
قصد داریم شما را زیباترین مومیایی جهان آشنا کنیم که یک معمای پیچیده را با خود به همراه داد

معمای زیباترین مومیایی جهان که می تواند چشمانش را باز کند

امروز می خواهیم در مورد یکی از مشهورترین مومیایی های دنیا صحبت کنیم: روزالیا لومباردو! دختربچه زیبایی که به نام های «زیبای خفته»، «دختری در تابوت شیشه ای»، «زیباترین مومیایی جهان»، «سالم ترین مومیایی جهان» و … شهرت پیدا کرده است. این دختربچه در شهر سیسیل ایتالیا قرار دارد و به همان شکل روز اول حفظ شده است و حتی مژه های بلندش هم کاملا دیده می شوند.

نکته عجیب تر در مورد روزالیا لومباردو این است که او می تواند پلک بزند! بله، عکس ها و فیلم هایی که از این دختر گرفته شده نشان می دهد که هر از گاهی پلک های او باز می شوند و دوباره بسته می شوند! با ما همراه باشید تا در مورد زیبای خفته بیشتر بدانیم.

این دختر بچه اگر چه تنها ۲ سال در این دنیا زندگی کرده است اما بعد از مرگش به یکی از مشهورترین مومیایی های دنیا تبدیل شده است. جسد او درون تابوت شیشه ای در کاتاکمب کاپوچین سیسیل قرار دارد و سالانه هزاران گردشگر از سرتاسر جهان تنها برای دیدن این مومیایی عجیب و اسرارآمیز به ایتالیا سفر می کنند. بعد از گذشت نزدیک به ۱۰۰ سال از مرگ، روزالیا لومباردو همچنان مثل روز اول در تابوت شیشه ایش دراز کشیده و انگار خوابیده است.

صورت کوچک و زیبایش با پارچه ای ابریشمی احاطه شده است. طره های طلایی موهایش روی پیشانی اش ریخته اند و روبانی زیبا موهایش را بالای سرش جمع کرده اند. تنها علامتی که گذر زمان را نشان می دهد تصویر زنگ زده مریم مقدس است که بالای روکش روزالیا لومباردو قرار دارد. این تصویر خیلی کمرنگ شده و به سختی می توان آن را تشخیص داد.

زندگی کوتاه روزالیا لومباردو

روزالیا لومباردو در سال ۱۹۱۸ به دنیا آمد و از همان ابتدا ضعیف و بیمار بود و در مدت عمر کوتاهش دائما با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کرد. او در نهایت زمانی که تنها ۲ ساله بود بر اثر ذات الریه فوت کرد. پدر روزالیا لومباردو که ژنرال ارتش بود از مرگ دختر دلبندش عمیقا ناراحت شده بود. او که نمی توانست به هیچ وجه از دخترش دل بکند از یک متخصص مومیایی به نام آلفردو سالافیا درخواست کرد تا جسد دختر عزیزش را تا ابد حفظ کند. نتیجه این مومیایی شگفت انگیز بود و بیشتر به معجزه شباهت داشت.


عکس مربوط به پلک زدن روزالیا لومباردو

عکس مربوط به پلک زدن روزالیا لومباردو

آیا روزالیا واقعا پلک می زند؟

تصاویر و تایم لپس هایی که از صورت روزالیا گرفته شده نشان می دهند که این دختربچه زیبا هر از گاهی چشمانش را باز می کند و دوباره می بندد! هنگامی که پلک های این دختر باز است می توان حتی چشمان آبی اش را دید که صحیح و سالم باقی مانده اند. همان طور که تصویر هم می بینید چشمان روزالیا در عکس سمت راست واقعا باز شده است. انتشار این تصاویر در دنیای مجازی باعث شگفتی همه شد و بسیاری دوست داشتند این مومیایی عجیب را از نزدیک ببینند. در کاتاکمب کاپوچین حدود ۸۰۰۰ قرار دارند اما مومیایی روزالیا لومباردو بدون شک مشهورترین آن هاست.

خیلی ها باز شدن چشمان روزالیا را نشانه معجزه می دانستند و بعضی دیگر آن را حاصل دستکاری عکس ها می دانستند. البته مدیر کاتاکمب نظر دیگری دارد و آن را حاصل توهم بینایی می داند: «پلک زدن روزالیا تنها به خاطر توهم بینایی است که بر اثر عبور نور از شیشه تابوت به وجود می آید. در طول روز نور تغییر می کند و این توهم را به وجود می آورد. علاوه بر این، چشمان روزالیا هیچ وقت کاملا بسته نبوده است و از همان اول هم کمی باز بوده.»

فرمول مومیایی کردن روزالیا لومباردو

آلفردو سالافیا برای مومیایی کردن روزالیا از روشی خاص استفاده کرده است که فرمولاسیون آن تا به امروز یک راز باقی مانده است. در سال ۲۰۰۹ یک انسان شناس زیستی به نام داریو پیومبینو ماسکالی فرمول جاودانگی جسد روازلی لومباردو را از نوادگان سالافیا به دست آورد. این ماده شیمیایی شامل فرمالین، نمک زینک، الکل، اسید سالیسیلیک و گلیسیرین است. ترکیب الکل و شرایط آب و هوایی داخل کاتاکمب باعث خشک شدن جسد روزالیا لومباردو شده،گلیسیرین باعث مومیایی شدن آن شده است. از طرفی اسید سالیسیلیک از رشد کپک و قارچ روی پوستش جلوگیری کرده است. اما این وسط ماده معجزه گر زینک است که باعث حفظ شکل بدن شده و جسد روزالیا لومباردو را به بافتی مومی شکل تبدیل کرده است.

اسکن مومیایی روزالیا لومباردو

اسکن مومیایی روزالیا لومباردو

آیا جسد روزالیا لومباردی واقعی است؟

وقتی از نزدیک صورت زیبا و معصوم این دختربچه را نگاه می کنید به هیچ وجه نمی توانید باور کنید که با جسدی ۱۰۰ ساله روبرو هستید. هیچ اثری از مرگ و گذر زمان روی چهره او دیده نمی شود و همین برخی را بدگمان کرده است. برخی افراد معتقد بودند که بدن واقعی او با موم جایگزین شده است. این نظریه کم کم گسترش پیدا کرد تا کانال هیستوری (History Channel) مستندی را در این مورد تهیه کرد.

در این مستند، جسد روزالیا لومباردی برای اولین بار با اشعه ایکس بررسی شد. نتیجه این آزمایش شگفت انگیز بود: در تصاویر به دست آمده نه تنها اسکلت بدن او مشخص بود بلکه اندام های داخلی بدنش هم سالم باقی مانده بود! مغز او هم کاملا قابل مشاهده بود و تنها به دلیل فرآیند مومیایی شدن حدود ۵۰% کوچک شده بود.

در سال ۲۰۰۹ نشنال جئوگرافیک (National Geographic) مستندی را در مورد روزالیا تهیه کرد و با استفاده از ام آر آی تصاویری سه بعدی از داخل و بیرون بدن او تهیه کرد. تصاویر ام آر آی هم اثبات کرد که تمام اندام های داخلی بدن روزالیا لومباردی سالم و دست نخورده باقی مانده اند. همچنین تصاویر دست های او را نشان داد که در کنار بدنش قرار گرفته اند. جالب است بدانید که در تمام این ۱۰۰ سال هیچ وقت هیچ کس روکش ابریشمی را کنار نزده و زیر آن را ندیده بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: eligasht.com