سر مصنوعی ملکه الیزابت اول ساخته شد!! عکس
یک هنرمند انگلیسی موفق شده سر ملکه الیزابت اول را طوری بازسازی کند که شبیه به سر واقعی به نظر برسد

بازگشت "ملکه الیزابت اول" به زندگی!

یک هنرمند موفق شده سر ملکه "الیزابت" اول را بازسازی کند.

این اثر جدید موسوم به "نقاب جوانی"، ابداع یک هنرمند انگلیسی به نام "مت کالینشاو"(Mat Collinshaw) است. کالینشاو، سر الیزابت، ملکه خاندان تئودور را طوری ساخته است که می‌تواند با چشمانش، افراد حاضر در اتاق را دنبال کند، پلک بزند و دهان خود را باز و بسته کند.

ماسک جوانی، اکنون در خانه ملکه الیزابت در گرینویچ قرار دارد و مسئولیت نگهداری آن به عهده "موزه سلطنتی گرینویچ" است. این ماسک، روی دیواری از جنس آینه نصب شده و درست مقابل "پرتره آرمادا"(Armada Portrait) – مشهورترین تصویر نقاشی شده از ملکه الیزابت اول- قرار گرفته است.

کالینشاو گفت: قرار گرفتن سر روی آینه، به آن ظاهری شناور داده است. دیدن این ماسک که از مواد متعلق به قرن 21 ساخته شده، در اتاق ملکه خوشحالم می‌کند.

کالینشاو پس از دیدن چهره ملکه در پرتره آرماندا، تصمیم گرفت این سر مصنوعی الکترونیکی را بسازد. وی در ساخت این ماسک، از تصورات تاریخی، اسکن‌های دیجیتالی و قالب مجسمه ملکه الیزابت استفاده کرده است تا یک چهره شبه واقعی ارائه دهد. کالینشاو، جزئی‌ترین موارد حتی چشمان قهوه‌ای رنگ و دندان‌ها را نیز مورد بررسی قرار داده است.


تنها در صورتی که کاربران از پهلو به این سر نگاه کنند، می‌توانند تجهیزات الکترونیکی و سیم های به کار رفته در آن را ببینند.


تجهیزات الکترونیکی سر مصنوعی ملکه الیزابت

تجهیزات الکترونیکی سر مصنوعی ملکه الیزابت

در وب‌سایت "موزه سلطنتی گرینویچ" آمده است: این چهره، مانند پرتره، کامل نیست اما در عوض، بسیار فریبنده است. رویکرد روش‌شناسانه و پژوهش‌های متمرکز کالینشاو، یک اثر هنری تاریخی را در بافتی مدرن نشان می‌دهند. این اثر، هم یک تصویر واقعی و هم یک تصویر تخیلی از ملکه الیزابت ارائه می‌دهد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir