والدینی كه‌ به‌طور مرتب بچه‌های خود را به كلوب‌های ورزشی یا مسافرت می‌برند و آنها را از درس خواندن باز می‌دارند ممكن است با...
 
والدینی كه‌ به‌طور مرتب بچه‌های خود را به كلوب‌های ورزشی یا مسافرت می‌برند و آنها را از درس خواندن باز می‌دارند ممكن است با جریمه‌های نقدی تا 5000پوند مواجه شوند.
 این قانون آخرین عامل بازدارنده‌ای است كه دولت اسكاتلند در این مورد به تصویب رسانده است و تا ماه آینده به همه ابلاغ خواهد شد. این برنامه با هدف متوقف كردن رفتارهای محبت‌آمیزی كه به ضرر كودكان است انجام گرفته اما منتقدان آن عقیده دارند بسیاری از مردم بی‌گناه از آن طریق محكوم خواهند شد.
مقامات مسئول امور خانگی روز گذشته اعلام كردند كه مسئولان باید تمام اطلاعاتی كه به آنها می‌رسد بدون در نظر گرفتن منبع آن بررسی كنند. آنها بر این گمانند كه 10 درصد از افرادی كه برای ثبت‌نام در این طرح فراخوانده می‌شوند برای جلوگیری از صدور جریمه، اطلاعات غلط خواهند داد. در نتیجه لازم است تحت پیگرد قرار گیرند.
این قانون جدید به دنبال آن است كه از عدم‌ آسیب به افراد كم‌سن‌وسال به دلیل حضور در اماكن غیرمجاز اطمینان حاصل ‌كند. سرپیچی از این قانون می‌تواند 5000 پوند جریمه برای افراد و ده هزار پوند جریمه برای كلوب‌هایی كه آنها را پذیرفته‌اند در پی داشته باشد. این طرح حتی شامل افرادی كه دانش آموزان خارجی را در منزل خود پانسیون كرده‌اند می‌شود.
به جز والدین تمام مسئولان مدارس، پزشكان، پرستاران، معلمان، دندانپزشكان، دانشجویان پزشكی و روسای زندان‌ها نیز باید برای آشنایی با چگونگی رفتار با كودكان در این طرح ثبت‌نام كنند.
یكی از مقامات در این مورد گفت: «هر فردی كه به عنوان وظیفه یا به صورت داوطلبانه با كودكان تماس دائم دارد، شامل این طرح است. به باور ما این طرح كاملا عقلانی است و والدین باید آن را بپذیرند.»
ثبت‌نام در این طرح كه در 12 اكتبر كار خود را آغاز می‌كند 64 پوند هزینه دارد و برای افراد داوطلب مجانی است، اما تا ماه جولای اجباری نیست.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع:shafaf.ir
 
مطالب جالب دیگر:
نمايشگاه هنرپیشه سریال نرگس در پاريس!
یغما گلرويی پيشنهاد 45 ميليون تومانی املاک دبی را رد کرد!
با 7 سوال ساده شخصیت خود را کشف کنید!
دختر دانش آموخته صنعتي شريف در امریکا در ميان 35 مخترع جوان برتردنيا!
هنرمندانی که کافی‌شاپ دارند! (همراه با آدرس)
باید به موقع می‌خوابیدم