جنگلی که با دیدن زیبایی هاش دیوانه می شوید! + عکس
پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie) زیباترین جنگلی است که می توان آن را مشاهده کرد

پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie)

پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie) واقع در استان هونان شمالی در کشور چین، چشم انداز منحصر به فردی در حدود 12،000 هکتار ایجاد کرده است.

این جنگل در سال 1982، اولین پارک ملی چین نامگذاری شد و با هزاران ستون سنگی عمودی با پوشش شاخ و برگ که به آسمان می رسد، شناخته می شود. این ویژگی منحصر به فرد است که به الهام گرفتن در ایجاد کوه های شناور پاندورا در فیلم Avatar کمک کرد.

ستون ها توسط فرسایش طبیعی ایجاد شده و به طور میانگین هر ستون آسمانی به ارتفاع حدود 100 متری می رسد. طبق گفته مسئولان این پارک، جیمز کامرون و همکارانش برای فیلم آواتار از این جنگل الهام گرفته اند و مسئولان برای جذب توریست اسم این مکان را به rock Avatar Hallelujah تغییر دادند.


نمایی از پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie)

نمایی از پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie)

بنا بر این گزارش، هر ساله حدود 30 میلیون تن به این منطقه می آیند تا مناظر نفس گیر و ستون های ماسه سنگ کوارتز را ببینند؛ اما مسئولین پارک امیدوار بودند، به دلیل محبوبیت فیلم آواتار، مردم بیشتری از این منطقه بازدید کنند. شعارهایی مانند «پاندورا بسیار دور است اما ژانگجیجی نزدیک است» و «کشف دنیای واقعی پاندورا» توسط مقامات محلی برای جذب توریست استفاده شده است.

نکته جالب اینجاست که «آواتار» نام افسانه ای در چین است و این فیلم یکی از 20 فیلم هالیوودی بود که در چین اکران شد و در چند هفته اول خود توانست رکورد اکران در چین را بشکند.

به این ترتیب، فیلم سینمایی «آواتار» هنوز هم یکی از بزرگترین فیلم های سینمای چین است و ارتباط آن با پارک جنگلی ملی Zhangjiajie باعث جذب بازدیدکنندگان جدید می شود. علاوه بر این، مسئولان این پارک با جذب توریست بیشتر، بزرگترین و بلندترین پل عابر پیاده جهان را در این منطقه در سال 2016 افتتاح کردند.


غروب آفتاب پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie)

 غروب آفتاب پارک جنگلی ملی ژانگجیجی (Zhangjiajie)



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir