رباتهای "خانه دار" سیلیکونی برایتان کیک و یا هر غذایی که هوس کرده اید را خواهند پخت و خانه تان را نیز روزانه گردگیری خواهند کرد...
 

این مطلب ترجمه ایست از "هشت کار مهم و اساسی که انجامشان توسط "روباتها" تا سال 2017 امکان پذیر خواهد بود:

1) کسانیکه آپارتمان نشین نیستند خوب می‌دانند که نگهداری یک خانه یا ویلا چقدر مشکل است. یکی از دغدغه های مهم آنها، موضوع رسیدگی دایم به "ناودان ها" (gutter) می باشد که معمولا پس از مدتی از برگهای زاید یا گل و لای های ته نشین شده (sludge) ، انباشته می‌شوند.
 
بنابر این اگر آپارتمان نشین نیستید، به زودی باید ممنون آی-روبات باشید. آی-روبات در مرحله اول تمامی این کثافتها را بیرون می‌کشد و در مرحله بعدی توسط کنترل از راه دور داخل شیارها و دیواره های ناودان ها را جارو می‌کند.
 
2) معمولا تمییز کردن "توالت فرنگی" و دستشویی کار چندان آسانی نیست و مستلزم فرچه کشیدن و استفاده از مواد پاکیزه کننده است.  سنسورهای پیحیده ای که در آن به کار رفته اند امکان کثیف باقی ماندن آن را پس از استفاده، به صفر می‌رسانند. در ضمن علاوه بر تمییز کردن دستشویی، موزیک یا رادیوی مورد علاقه تان را نیز برایتان پخش می‌کند و توسط خوشبو کننده های ویژه، لحظات لذتبخشی را برایتان فراهم خواهد کرد.
 
3) اغلب، "پمپ بنزینها" مکان مناسبی برای رشد میکروبها و باکتری هستند. رباتهایی دز هلند ساخته شده اند که خودشان باک اتومبیلتان را از بنزین یا گاز پر خواهند کرد.
 
4) تمییز کردن کف اتاقهای منزلتان آنچنان هم طاقت فرسا نیست اما حتما می‌دانید که این کار در فروشگاهای زنجیره ای مانند wal-mart یا best-buy چقدر مشکل می‌باشد. ربات جدیدی به نام "کفش دوزک" آماده ورود به بازار شده که به خوبی از پس تمییز کردن کف فروشگاهها (وحتی بزرگراهها) بر می‌آید. از قابلیت های منحصر به فرداین روبات، ایجاد ارتباط و گفتگو با مشتریان در حال خرید می‌باشد. شما می‌توانید سوالاتی در مورد هواشناسی، تخفیف های ویژه فروشگاه و یا اطلاعات دیگر خرید را از "کفش دوزک" بپرسید تا او هم در حین کار حوصله اش سر نرود!
 
5) اگر از شستشوی مرتب حبوانات خانگیتان خسته شده اید،به زودی بهتر است که شیرآب را ببندید و این کار را به دستگاههای خودکار شستشوی حیوانات خانگی بسپارید. کافیست در ابتدا یک سری اطلاعات به ربات بدهید و در ادامه او خودش بقیه کارها را می‌کند.
 
6) معمولا تر و خشک کردن کهنه بچه ها (diaper) برای والدینشان خسته کننده است اما تصورش را بکنید که نگهداری افراد بسیار سالخورده نیز می‌تواند برای فرزندانشان که درگیر زندگی و مشکلات کاریشان هستند،یک سردرد واقغی باشد.
دانشمندان روباتیک به سختی روی رباتهای-دکتر کار می کنند که تقریبا انجام یک سری از وظایف سنتی پرسداران را بر عهده دارند. این رباتها که uBOT-5 نام دارند، علامتهای حیاتی فرد را بطور پیوسته کنترل می‌کنند (از روی کارت الکترونیکی خاصی که تمامی اطلاعات بدن فرد را دیجیتالی در خود ثبت می‌کند). همچنین در مواقع اضطراری قابلیت تماس با اورژانس 911 را دارند و یا حتی ارسال تصاویر اینترنتی مستقیم به دکتر شخص توسط وب-کم. اگر کار خیلی وخیم باشد آنها بیمار را بغل کرده و به بیرون خانه حمل می‌کنند تا ماشین اورژانس از راه برسد! گام بعدی در این ربات-دکترها، افزایش دادن کاربرد انها در هر رده سنی و هر خانه ای می‌باشد.
 
7) اینها روباتهای-سوپور هستند. در داخل خیابانها بهنگام شب حرکت می‌کنند و تمامی آشغالها و زباله ها را بطور منسجم تری بسته بندی کرده و وارد سیستمشان می‌کنند. همچنین این قابلیت را دارند که به برخی مکانهای صعب العبور نیز سرک و کارشان را انجام دهند.
 
8) و اما این هم رباتهای "خانه دار" سیلیکونی که برایتان کیک و یا هر غذایی که هوس کرده اید را خواهند پخت و خانه تان را نیز روزانه گردگیری خواهند کرد. دور نیست روزیکه امکان ازدواج با آنها نیز تحقق یابد. همچنین توسط یک باتری مصنوعی دارای ضربان قلب هسنتد، حرف می زنند و احساسات دارند، امکان حرکت دادن اندامشان و قابلیت شسته شدن را نیز دارا هستند!

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: ارسالی کاربران
 
مطالب جالب دیگر:
عکس‌های فردی که هیچ جنسیتی ندارد نه زن است و نه مرد!!
عکس: پاسپورت عهد قاجار!
اجاره کردن یک هواپیما به عنوان سرویس مدرسه!
حرف‌های تکان‌دهنده اولین بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران که تغییر جنسیت داد و مرد شد! (+عکس)
معمای پیچیده گلشیفته فراهانی!
صحبت‌های ترانه علیدوستی درمورد برادرش که قربانی چهارشنبه سوری شد!!