آینه هوشمندی که زنان عاشقش می شوند!
یکی دیگر از محصولات جذاب رونمایی شده در نمایشگاه CES یک آینه مجهز به فناوری واقعیت افزوده است که به وسیله آن می‌توان مدل‌های مختلف مو را روی سر خود امتحان کرد

امتحان مدل‌های مختلف مو با آینه واقعیت افزوده

طی چند سال اخیر تعداد زیادی از آینه‌های هوشمند معرفی شده‌اند، از جمله یکی از جانب شرکت پاناسونیک که برای تحلیل پوست کاربران طراحی شده بود. اما شرکت اروپایی "CareOS" با طراحی و ساخت یک آینه هوشمند موسوم به "آرتمیس"(Artemis) می‌خواهد یک پلت‌فرم کامل برای سالن‌های زیبایی ایجاد کند.

این آینه از فناوری واقعیت افزوده برای انجام کارهایی مانند نمایش رنگ‌های مختلف مو روی سر کاربران استفاده می‌کند. کاری که این آینه امکان آن را فراهم کرده شاید آرزوی دیرینه خیلی از افراد بوده است. این که قبل از اصلاح یا رنگ کردن مو بتوان به صورت واقعی یک پیش‌نمایش از آن را دید.

این آینه همچنین با برندهای آرایشی و بهداشتی در ارتباط است و می‌تواند به عنوان مثال کرم مناسب برای پوست صورت کاربر را معرفی کند و همچنین ویدئوی آموزشی نحوه استفاده از آن را نشان دهد.

آینه هوشمند "آرتمیس" علاوه بر تشخیص چهره دارای قابلیت اخذ دستورات صوتی و یک رابط کاربری بدون نیاز به لمس برای جلوگیری از کثیف شدن آینه و نمایشگر است.

یک ویژگی بازی و سرگرمی هم برای کودکان در نظر گرفته شده است که از ترکیبی از هوش مصنوعی، تشخیص چهره و نورپردازی هوشمند برای کمک به بچه‌ها در مسواک کردن دندان‌هایشان است.

اما احتمالا شرکت سازنده مهمتر از همه، در حال جمع آوری اطلاعات مختلف برای تشخیص مشکل در پوست افراد است تا آنها را به یک پزشک معرفی کند.

در مورد این آینه نباید نگران نقض حریم شخصی باشید، چرا که "آرتمیس" به اندازه کافی هوشمند است تا بتواند کسی را که در مقابلش ایستاده است، شناسایی کند.

هر شخص می‌تواند حساب کاربری خود را در "آرتمیس" داشته باشد که به آنها امکان می‌دهد تقویم و تاریخچه خود را مشاهده کنند، به ایستگاه‌های رادیویی مورد نظر گوش دهند یا آب و هوا را بررسی کنند.

"آرتمیس" در حال حاضر قابل خریداری نیست، اما شرکت سازنده امیدوار است که این آینه هوشمند در آینده نزدیک در سراسر دنیا جایی برای خود در هر سالن زیبایی، خانه یا محل کار پیدا کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir