روشی رمانتیک و عاشقانه برای کاهش درد + دلیل علمی
براساس تحقیقات صورت گرفته در صورتی احساس درد می کنید کافیست دست فردی که عاشقش هستید یا به او علاقه دارید گرفته و سپس خواهید دید که درد شما کاهش می یابد

کاهش درد با گرفتن دست فرد مورد علاقه

گرفتن دست فردی که دوستش دارید در دست خود نه تنها نشان دهنده علاق شما به اوست بلکه تا حد زیادی می‌تواند دردهای جسمانی شما را کاهش دهد.

جدیدترین تحقیقات علمی ثابت کرده است وقتی انسان‌های عاشق دست یکدیگر را در دست می‌گیرند می‌توانند بیماری، حالت‌های روحی منفی و حتی درد را تا حد زیادی از بین ببرند. دستِ عشق، حکم دارو را برای انسان‌ها دارد.

برای اینکه بیشتر با این پدیده آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

احتمالا خود شما هم این تجربه را داشتید که وقتی ناراحت یا بیمار هستید، زمانی که عشقتان دست شما را در دست می‌گیرد درد کمتری را حس می‌کنید و فکر می‌کنید که ناراحتی‌تان کم شده است. به این پدیده می‌توان «داروی عشق» لقب داد که درمانگر و بهبوددهنده است.

چرا این اتفاق می‌افتد؟

همه انسان‌های روی زمین به عشق، احترام و توجه نیاز دارند. گلداشتاین، روانشناسی است که در زمینه قدرت عشق روی بدن انسان تحقیق کرده است. این پزشک بدنبال تحقیقات خود چهره جدیدی از عشق را کشف کرد و برای اثبات درستی فرضیه خود، آن را در زمان تولد دخترش روی همسر خود امتحان کرد.

سپس فرضیه‌اش را به مدت یک سال روی ۲۰ زوج دیگر نیز مورد بررسی قرار داد.

در پی این تحقیقات مشخص شد وقتی دو نفر که شریک عاطفی یکدیگر هستند در کنار هم حضور دارند (بدون هیچ گونه تماس جسمانی)، امواج مغزی‌شان با یکدیگر همگام و هم مسیر می‌شود. این همسویی زمانی شدت می‌یابد که مردان در لحظه وضع‌حمل همسر خود دستان او را در دست می‌گیرند.

پزشک یاد شده با استفاده از نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی) فعالیت‌های مغزی زوج‌ها را در زمان زایمان مورد بررسی قرار داد. نتیجه این بررسی بسیار جالب توجه بود:
«مشخص شد که درد به صورت کلی باعث از بین بردن همسویی امواج مغزی بین دو نفر می‌شود اما تماس دست‌ها دوباره این رشته پاره شده را به هم وصل می‌کند.»

با این اوصاف یکی از بهترین کارها برای کاهش درد عشق خود گرفتن دست‌های اوست. به این معنی که وقتی درد رشته‌های آرامش فرد را پاره می‌کند شما می‌توانید با راحت‌ترین کار ممکن یعنی لمس دست‌های او دردش را تا اندازه زیادی کم کنید.

برای این منظور بهتر است دست او را چند دقیقه در دست بگیرید و نگه دارید. در این زمان متوجه خواهید شد که ضربان قلب و نفس کشیدن‌هایتان هم با هم هماهنگ می‌شود. حتی اگر این احساس را نداشته باشید هم باید بدانید که این اتفاق روی می‌دهد. البته این پدیده فقط به تنفس و تپش قلب محدود نمی‌شود و امواج مغزی دو نفر هم با هم همگام می‌شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: rooziato.com