گرگاس؛ حیوان خطرناکی حاصل جفتگیری گرگ و سگ!
گرگاس حیوان درنده ایست که حاصل جفتگیری سگ و گرگ می باشد

مظلومیت گرگ ها در مقابل گرگاس!

یک کارشناس محیط زیست درباره اخبار مختلفی که اخیرا مبنی بر حمله گرگ به انسان منتشر شده گفت: مدتی است خبرهای فراوانی از حمله گرگ ها در روستاهای مختلف کشور در خبرگزاری های کشور بازتاب داده می شود و حتی عکس هایی در دنیای مجازی پخش می شود که این طور درتوضیح عکس ها بیان می شود که گرگ باعث دریدن انسان بالغ شده است.  

 قادر رحمان زاده این اخبار را نادرست و غیر دقیق خواند و توضیح داد: متاسفانه چند سالی است به دلیل رهاسازی غیر اصولی توله سگهای ماده در طبیعت شاهد رشد جمعیت حیوانی غول پیکر از ترکیب گرگ و سگ و خطرناک تر از سگ و گرگ بوده ایم که گرگاس خوانده می‌شود.

گرگاس حیوانی درنده است که نتیجه جفتگیری گرگ با سگ ماده است. این حیوان جسورتر از گرگ و باهوشتر از سگ است و بر خلاف گرگ، از انسان نمی‌هراسد.

این جسارت گرگاسها موجب کاهش ترس گرگها از انسانها نیز شده است، همچنین گرگاس برخلاف گرگ از بدو تولد دارای حالت درندگی است. سگهای گله در روستاها نیز به لحاظ اینکه این حیوان مشترکات زیادی با آنها دارند تحرک خاصی نسبت به گرگاس نشان نمی دهند.

وی هشدار داد: نسبت دادن این حملات به گرگ ها باعث تهدید این گونه در آینده خواهد شد، این اخبار در حالی منتشر می شود که خصلت گروهی زندگی کردن گرگ ها موجب می شود که این حیوانات نزدیک اجتماعات انسانی نشوند. قطعا اگر غذای گرگ ها در طبیعت تامین شود اخبار مبنی به حملات گرگ به دام ها نیز به حد خیلی پایین خواهد رسید. از بین رفتن زیستگاه های طبیعی، کم شدن گونه های شکار گرگ ها مانند خرگوش و گراز که شکار غیر مجاز بانی آن است، یکی از مهمترین دلایل هجوم گرگ به دام هاست.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com