آیدا رباتی که یک نقاش حرفه ای است! عکس
یک شرکت مهندسی که در حوزه‌های هنری فعالیت می‌کند، اولین ربات انسان‌نمای نقاش جهان را ساخته است

ربات نقاش ساخته شد

 یک شرت مهندسی انگلیسی که در حوزه هنری فعالیت می‌کند، با استفاده از هوش مصنوعی رباتی ساخته است که از طریق میکروتراشه‌هایی که در چشمانش است، قادر به نقاشی از چهره انسان و یا اشیای دیگر است.

این ربات که "آیدا"(Ai-Da) نام دارد می‌تواند با دقت در چهره افراد و با استفاده از مدادی که در بازویش قرار دارد، نقاشی بکشد.

آیدا با استفاده از الگوریتم‌هایی که دارد، ویژگی‌های انسانی پیدا کرده که این ربات را قادر می‌سازد تصویرهایی واقعی بکشد. آیدان ملر"(Aidan Meller) مهندس و طراح اصلی این ربات امیدوار است که ربات ساخت وی به زودی قابلیت تکلم نیز پیدا کند.

وی ادامه داد ما از ارائه این ربات بسیار هیجان زده هستیم زیرا آیدا اولین ربات هوش مصنوعی هنرمند جهان است که خود آثار هنری خود را خلق می‌کند. دوربین‌هایی که در چشمان ربات قرار گرفته آیدا را قادر می‌سازد چیزی که در مقابلش قرار گرفته را ببیند و سپس با استفاده از دید هوش مصنوعی خود انسان‌ها را تشخیص دهد و ویژگی‌های آن را شناسایی کند و به تقلید از رفتار آن‌ها بپردازد.


چهره آیدا ربات نقاش

چهره آیدا ربات نقاش

آیدا می‌تواند چیزی که می‌بیند را نقاشی کند. سازندگان این ربات با استفاده از پوست سیلیکونی به آیدا ویژگی‌های انسانی بخشیده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های انسانی ربات این است که دهانی متحرک دارد و می‌تواند پلک هم بزند.

دندان‌های آیدا با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده و صدایی دارد که این ربات را قادر به پاسخ‌گویی به سوالات می‌کند. آثار هنری این ربات در اواخر امسال در لندن به نمایش گذاشته خواهند شد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir