عادت های عجیب اشخاص سرشناسی که با دانستن آنها حسابی تعجب می کنید
شاید تعجب کنید افراد سرشناس تاریخ عادات عجیب و غریبی داشتند که از شنیدن آنها حسابی تعجب می کنید

عادت های عجیب چهره های مشهور تاریخ

حتماً تا به حال شنیده اید که افراد نابغه اغلب رفتارهای عجیب و غریبی دارند. ویکتور هوگو، نویسنده ی شهیر فرانسوی نصف موها و ریش هایش را می تراشید تا نتواند از خانه بیرون برود و چیزی حواسش را از نوشتن رمانش پرت نکند.

چارلز دیکنز، نویسنده ی سرشناس انگلیسی هم دوست داشت به سردخانه ی پاریس سر بزند و سارا برناد، بازیگر تئاتر فرانسه عادت داشت در تابوت بخوابد. در ادامه با عادت های عجیب و غریب تعدادی از نوابغ دنیا آشنا خواهیم شد.

۱- چارلز داروین

داروین، نظریه پرداز مشهور، انتخاب های غذایی واقعاً عجیبی داشت. او در طی سفرش به دور دنیا، نه تنها بر روی تنوع جانوری تحقیق می کرد، بلکه با هر موجودی که آشنا می شد، آن را می خورد. او حتی خوردن حشرات را هم امتحان می کرد.

داروین مزه ی آرمادیلو (نوعی حیوان گورکن) و نوعی حیوان جونده ی بی اسمی که رنگی شکلاتی داشت را واقعاً پسندیده بود اما از مزه ی پومای (شیر کوهی) آب پز شده خوشش نیامده بود. داروین حتی عضو باشگاهی به نام کلوب گلوتن بود که اعضای آن هر هفته دور هم جمع می شدند و درباره ی غذاهای عجیب و غریبی که امتحان کرده بودند با یکدیگر صحبت می کردند.

۲- آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، عادت داشت همه ی اسناد مهم را در کلاه معروفش نگه دارد. علاوه بر این، لینکلن بعد از آنکه دختر جوانی گفت همه ی خانم ها شیفته ی خط ریش آقایان هستند، شروع به بلند کردن ریش هایش کرد.

۳- ویکتور هوگو

این نویسنده ی مشهور فرانسوی از روش های عجیبی استفاده می کرد تا خودش را مجبور به کار کردن کند. او خدمتکارانش را وادار کرد که همه ی لباس هایش را از او بگیرند، تا دیگر نتواند از خانه بیرون برود. علاوه بر این، او وقتی روی داستان معروفش، «گوژپشت نتردام» کار می کرد، نیمی از موها و ریش هایش را تراشید و قیچی هایش را هم دور انداخت.

۴- کوکو شنل

کوکو شنل، طراح لباس مشهور، همیشه یک قیچی آویزان از گردنش به همراه داشت. یک بار او متوجه شد که یکی از مدل هایش لباس طراح دیگری را به تن کرده بود. شنل لباس او را با قیچی برید و گفت که اینطوری قشنگ تر است.

۵- فردریش شیلر

یک بار یوهان گوته، نویسنده ی سرشناس آلمانی در دفتر کار شیلر منتظر او بود. گوته یکباره متوجه بوی ناخوشایندی شد. او که سعی داشت منبع بو را پیدا کند، کشوی یک میز را باز کرد و در آنجا تعداد زیادی سیب گندیده پیدا کرد. بعدها معلوم شد که شیلر از این بو به عنوان منبع الهام استفاده می کرد تا به کارش کمک کند.

۶- چارلز دیکنز

سرگرمی مورد علاقه ی چارلز دیکنز، بازدید از سردخانه ی شهر پاریس بود. او خود تصدیق کرده بود که: «وقتی پاریس هستم، نیروی ناشناخته ای وادارم می کند از سردخانه دیدن کنم. دوست ندارم به آنجا بروم اما می روم.» این نویسنده ی بزرگ انگلیسی، همچنین به تجویز یک پزشک، یک رژیم مصرف شامپاین در پیش گرفته بود.

۷- هنری فورد

هنری فورد، مخترع آمریکایی و مؤسس شرکت خودروسازی فورد، علاقه به خوردن علف هرز داشت. فورد به مزارع می رفت، علف های زیر پایش را می چید و با آن ها ساندویچ، سالاد و سوپ درست می کرد. او به بدن انسان به چشم یک ماشین نگاه می کرد و معتقد بود معده مانند یک دیگ بخار است و این ماشین برای آنکه به درستی کار کند به سوخت مناسب نیاز دارد.

۸- لرد بایرون

جروج گوردون بایرون، معروف به لرد بایرون، شاعر بزرگ انگلیسی، آدم واقعاً عجیب و غریبی بود و علاقه ی زیادی به حیوانات داشت. او وقتی برای تحصیل به دانشگاه کمبریج راه یافت، با وجود آنکه آوردن سگ های خانگی به آنجا ممنوع بود، سعی کرد سگش را به همراه خود ببرد.

وقتی از این کار او ممانعت شد، بایرون یک خرس خرید و آن را به اتاقش برد. استدلال او این بود که چون در مقررات دانشگاه به طور خاص به ممنوعیت آوردن خرس اشاره نشده بود، دانشگاه قانوناً حق شکایت از او را نداشت. بایرون پیروز بحث شد و خرس را در اتاقش نگه داشت.

۹- اسکار وایلد

اسکار وایلد، نویسنده ی شهیر ایرلندی، هم به حیوانات عجیب و غریب علاقه داشت. او شیفته ی پیاده روی با خرچنگ خانگی اش بود و همراه با یک موش سفید رنگ به تئاتر می رفت.

۱۰- کلارک گیبل

کلارک گیبل، بازیگر مشهور آمریکایی، وسواس تمیزی داشت. او همیشه لباس هایش را عوض می کرد، چندین بار در روز دوش می گرفت اما از حمام کردن در وان خودداری می کرد (در عمارت گیبل اصلاً هیچ وانی وجود نداشت). فکر نشستن در آب کثیف برای او مشمئز کننده بود.

۱۱- توماس ادیسون

این مخترع بزرگ، برای استخدام دانشمندانی که می خواست آن ها را برای پژوهش های جدیدش به کار بگیرد، از روش عجیبی استفاده می کرد. ادیسون آن ها را به شام دعوت می کرد، به آن ها یک کاسه سوپ می داد و تماشایشان می کرد. آن هایی که بدون امتحان کردن سوپ، به آن نمک می زدند، حذف می شدند. ادیسون دوست نداشت با کسانی کار کند که قبل از آزمایش کردن، نتیجه گیری می کنند.

۱۲- سارا بردنارد

سارا برنارد، «ملکه ی تئاتر» فرانسه هم عادت های عجیب و غریبی داشت. برنارد یک تابوت داشت که هر وقت به سفر می رفت، آن را با خود می برد. او در این تابوت می خوابید، مطالعه می کرد و نقش هایش را تمرین می کرد.

۱۳- بتهوون

این آهنگساز مشهور آلمانی، رفتارهای عجیب و غریب زیادی داشت. برای مثال، او به ندرت صورتش را اصلاح می کرد، چون فکر می کرد اصلاح کردن برای خلاقیتش مضر است. بتهوون همچنین اهمیتی به ظاهرش نمی داد. لباس های او معمولاً کثیف و مندرس بودند و موهای سفیدش آشفته بودند. علاوه بر این، قهوه ی او را باید از دقیقاً ۶۰ دانه ی قهوه درست می کردند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: rooziato.com