4 شغلی که درآمد چند میلیونی در ایران دارند و نمیدانیم!
قصد داریم شما را با 4 شغلی آشنا کنیم که درآمد های میلیونی دارند

4 شغل پردرآمد و کم دردسر در ایران

«عده‌ای از معلمان کنکور به آمبولانس پول می‌دهند که آن‌ها را از خط ویژه از کلاسی به کلاس دیگر برسانند». این اظهارنظر جنجالی علی عبدالعالی، استاد دانشگاه باعث شد بار دیگر موضوع درآمد هنگفت برخی شغل ها به بحث داغ فضای مجازی و رسانه‌ای تبدیل شود.

 اگر نگاهی به نفرات برتر کنکور امسال بیندازیم ۴۰ نفر اول کنکور در پنج رشته، تقریبا نیمی‌شان تهرانی هستند و تعداد زیادی از آن‌ها در مدارس نمونه درس خوانده‌اند یا سمپادی هستند. در واقع بعضی والدین برای قبولی فرزندشان در کنکور حاضرند هزینه‌های میلیونی متقبل شوند. همین موضوع باعث سرازیر شدن درآمدهای هنگفت به سوی موسسات و مدرسان کنکور شده است به طوری که درآمد بعضی مدرسان کنکور به جلسه‌ای 4 میلیون تومان هم می‌رسد.

یعنی دقیقه‌ای 44 هزار و 500 تومان. در این شرایط نباید تعجب کنیم آن‌ها برای زودتر رسیدن آمبولانس کرایه کنند و با سرعت خیابان‌های شهر را با همه قوانین اش زیر پا بگذارند. نکته‌ای که وجود دارد این است که شغل‌هایی مانند تدریس کنکور دارای درآمدهای پنهانی است که مالیات پرداخت نمی کنند برخی شغل ها هم مالیات  علی الراس(مالیاتی که رقم یکسان برای هر صنف تعیین می شود) مختصری می پردازند.

در ادامه به چند شغل دیگر می‌پردازیم که درآمدهای پنهان و قابل توجه دارند اما کمتر به چشم می‌آیند.

آرایشگری؛ سرشار از تجمل و درآمد
با تجملاتی شدن مراسم عروسی و توجه بیش از حد به ظواهر، آرایشگاه‌های زنانه از آن دسته جاهایی هستند که حسابی بازارشان داغ شده است . آرایشگاه‌هایی که در آن‌ها خدمات مختلفی از اصلاح مو تا آرایش صورت و کاشت ناخن و اپیلاسیون و حتی تاتو کردن هم انجام می‌پذیرد. همه این خدمات برای مشتریان هزینه‌های سرسام‌آور و برای صاحبان آرایشگاه درآمد هنگفت دارد. مثلا بعضی آرایشگاه‌ها پکیج آرایش عروس را از 12 میلیون تومان هزینه دریافت می‌کنند. تخمین ‌ها نشان می‌دهد بعضی آرایشگاه‌های زنانه شمال تهران اگر هزینه‌ها کسر شود باز هم درآمد خالص‌شان به بیش از 150 میلیون تومان می‌رسد.
 

  رمالی؛ نسخه‌پیچی پرهزینه و عجیب
بخشی از جامعه به خاطر خرافات هنگام گرفتاری‌های زندگی‌شان دست به دامن رمال‌ها و فالگیرها می‌شوند. همین طرز فکر باعث شده که کاسبی بعضی رمال‌ها و فالگیرها با سوء استفاده از سادگی افراد سر به فلک بکشد و بعضی  از آن ها ماهی 15 میلیون تومان درآمد دارند.این را بگذارید کنار نتایج پژوهشی که نشان می داد سالانه 10 درصد جمعیت کشور به رمال ها و فالگیر ها مراجعه می کنند.   امروزه فال‌های بسیاری همچون فال قهوه، تاروت،  حنا، شمع و عود، آینه و... با نرخ‌های مختلف رواج دارد. حتی فال گرفتن تلفنی و مجازی هم عرصه کلاهبرداری سوءاستفاده کنندگان شده است. همچنین عده‌ای از رمال‌ها برای مشکلاتی همچون فرزند نیاوردن، کنکور قبول نشدن، خواستگار نداشتن، سرقت اتومبیل، جواهرات و ... نسخه‌های گرانی می‌پیچند.
 

توریسم درمانی؛ پول درآوردن زبانی
در سال‌های اخیر به دلیل تفاوت نرخ ارز و پایین بودن هزینه‌های درمانی و البته پیشرفت‌های پزشکی کشورمان، افراد از کشورهای مختلف برای انجام عمل‌های زیبایی، دندان پزشکی، جراحی قلب، مغز و اعصاب و ... به ایران سفر می‌کنند. با ورود گردشگران به کشور برای پیگیری مراحل درمانی آن‌ها نیاز است تا اشخاصی به زبان آن‌ها مسلط باشند که ارتباط این افراد با مراکز درمانی برقرار شود. همین موضوع باعث می شود افرادی که با زبان های خارجی آشنایی دارند از این طریق به کسب درآمد بپردازند. البته به خودی خود حضور این توریسم درمان‌ها اشتغال‌زایی محسوب می‌شود اما اشکال آن وقتی است که این افراد به زد و بند کردن با مراکز درمانی می‌پردازند و هزینه‌های غیرقانونی و بیش از حد معمول دریافت می‌کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir