کوورکیان مجبور بود به یورک در تزریق آمپول مهلک کمک کند چون...

جک کوورکیان که به دلیل کمکش به بیش از 130 بیمار لاعلاج در خودکشی به «دکتر مرگ» مشهور است در مستندی تلویزیونی اعتراف کرد حتی او که فعال حق مرگ لقب گرفته نیز از مرگ می‌ترسد.

جک کوورکیان 82 ساله موضوع مستند جدیدی از شبکه اچ‌بی‌او به نام «کوورکیان» است، این مستند نگاهی به به زندگی حرفه‌ای کوورکیان و 8 سال و نیمی می‌اندازد که به جرم قتل درجه دوم بین سال‌های 1999 تا 2007 در زندان سپری کرد.
این مستند 90 دقیقه‌ای شامل بیان تفکر او به زندگی، مرگ و آینده و همچنین گفت‌وگوهایی با اعضا نزدیک خانواده، همکاران و حتی برخی هم‌سلولی‌های او است، در برخی از این گفت‌وگوها شاهد اعترافاتی بسیار رک و صادقانه هستیم.
کوورکیان، آسیب‌شناس سابق به تلویزیون رویترز گفت:«فکر کنم من هم به اندازه همه آدم‌های دیگر از مرگ می‌ترسم، اما تنها دلیلش این است که من آدم امیدواری هستم».
 

 
در مستند «کوورکیان» با وجهه اغلب نادیده گرفته شده جناب «دکتر مرگ» روبه‌رو می‌شویم: نقاشی متفکر، آهنگساز، مخترعی عجیب و غریب، فیلمسازی بد و گلف‌بازی نابلد.
فیلم همچنین تلاش کوورکیان برای رسیدن به کرسی در کنگره آمریکا در سال 2008 را به تصویر می‌کشد.
نظر کوورکیان درمورد لقبش خواندنی است: «فکر کنم اگر می‌گفتند «دکتر حیات» همه خوشحال می‌شدند. به مردم یاد داده‌اند که زندگی موهبتی شگفت‌انگیز است. البته که چنین است، اما درصورتی که سالم باشید، غذای خوب بخورید و شاغل باشید، اما از کسی که در دارفور یا افعانستان زندگی می‌کند بپرسید زندگی موهبت است یا نه. خیلی‌ها با حرف ما موافق نخواهند بود».
او معتقد است رویکرد دنیا به اتانازی داوطلبانه یا خودکشی با کمک بسیار ریاکارانه است. کوورکیان می‌گوید:«ما از مرگ دوری کرده‌ایم چون مرگ را دوست نداریم. اما از تولد جلو زده‌ایم و در آن مداخله می‌کنیم، اگر می‌توانیم به ورود کسی به این دنیا کمک کنیم چرا نمی‌توانیم به خروجش هم کمک کنیم؟»
این آسیب‌شناس ارمنی-آمریکایی از چیزی پشیمان نیست حتی از سپری کردن بیش از هشت سال در زندان، آن هم به دلیل قتل توماس یورک 52 ساله که دچار بیماری اعصاب حرکتی بود و آخرین روزهای عمرش را سپری می‌کرد و کوورکیان به او در خودکشی کمک کرده بود. کوورکیان مجبور بود به یورک در تزریق آمپول مهلک کمک کند چون یورک توانایی حرکت دادن اعضای بدنش را نداشت و همین موجب شد دادگاه بتواند کوورکیان را مجرم بخواند. البته تصویر تزریق آمپول توسط کوورکیان از تلویزیون آمریکا نمایش داده شده است.

البته کوورکیان اعتراف می‌کند لحظات بدی نیز در زندان داشته است؛ «سخت‌ترین کار در زندان، شنیدن صدای خروپف دیگران بود»
مستند کوورکیان روز 28 ژوئن از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود، درست دو ماه پس از پخش فیلمی داستانی درمورد کوورکیان با بازی آل پاچینو در نقش «دکتر مرگ» با نام «شما جک را نمی شناسید».


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
بزرگترین لیموی جهان به اندازه یک هندوانه!! (+عکس)
شاید باور نکنید اما این تصاویر واقعی است!!
هفت تکنولوژی که به شما برای ورزشکار شدن کمک می‌کنند! (+عکس)
توانایی شگفت انگیز زنان هنگام شنیدن صدای مردان!!
پیرزنی که ثروتش را به افرادی که به او محبت کرده بودند به ارث گذاشت!
کوتاه و خواندنی درمورد آشپز شرکت گوگل! (+عکس)