وی معتقد است که رفتار نهنگ‌های نوجوان مثل رانندگی نوجوانان ما است که نسبت به بزرگسالان احتمال بیشتری دارد که در مواردی به اشتباه قضاوت کنند و قضاوت اشتباهشان منجر به تصادف شود...

چند روز پیش،‌ یک نهنگ سفید نوجوان با وزن 40 تنی خود، به یک قایق 10 متری که در سواحل آفریقای جنوبی در حال ماهیگیری بود حمله کرد. این نهنگ به قایق ضربه زد و دکل را شکست و با جا گذاشتن مقداری از پوست و چربی خود روی قایق،‌ به زیر آب برگشت. با این که پیش از  این هم مواردی از حمله نهنگ‌ها به قایق‌ها گزارش شده بودند، اما محققین علوم دریایی معتقدند که این حمله از روی عمد نبوده است.
بر اساس گزارشی مفصل که دیروز نیوساینتیست درباره این نهنگ نوجوان منتشر کرده، رابرت کنی، یکی از همین محققین است. وی معتقد است که رفتار نهنگ‌های نوجوان مثل رانندگی نوجوانان ما است که نسبت به بزرگسالان احتمال بیشتری دارد که در مواردی به اشتباه قضاوت کنند و قضاوت اشتباهشان منجر به تصادف شود.
 
 
 
در حقیقت این دسته از نهنگ‌ها به طور کل هیچ‌وقت مهاجم و پرخاشگر نبوده‌اند. تعبیری که سخنگوی ایتالیایی سابق کمیسیون بین‌المللی شکار نهنگ‌ها از این رفتار دارد، کنجکاوی نهنگ‌های نوجوان است.
با این حال هنوز محققین کشف نکرده‌اند که این رفتار نهنگ‌های نوجوان برای خودشان چه معنایی دارد، آیا ممکن است به نوعی پرخاشگرانه باشد یا این که فقط یک فعالیت هیجان‌انگیز برای آن‌ها است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این نهنگ نوجوان قبل از برخوردش با قایق هم در حال آب‌بازی با دمش و پریدن روی سطح آب بوده است که در آخرین پرش به قایق ماهیگیران برخورد کرده است.
 
 
در حقیقت محققین می‌گویند اگر قصد حمله‌ای وجود داشت،‌ نهنگ این طور رفتار نمی‌کرد و برای مثال، ‌با دم خود ضربه‌ای محکم به قایق می‌زد. ظاهرا نهنگ بیچاره فقط مشغول تفریح و کسب تجربه‌های جدید بوده است.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: konjkav.com
 
مطالب جالب دیگر:
باور کردنی نیست: سوپرمارکتی که برای شما همسر و دوست مناسب پیدا می‌کند!! (+عکس)
آخرالزمان شده، حتی حیوانات هم قاطی کرده‌اند!! (عکس)
یک حمام ایرانی در فرانسه: كيسه كشيدن، مشت و مال و دوش 35 يورو در پاريس!
کوتاه و عجیب از دختر 13ساله‌ای که چهره‌اش مانند زنان 50ساله شده است!! (+عکس)
تولد دوقلوها از یک زن اما با دو پدر مختلف در تركيه!!
چاق شدن و اضافه کردن وزن ویکتوریا بکهام بخاطر بارداری و به دنیا آوردن یک دختر!! (+عکس)
برای از بین بردن بشریت چه تعداد بمب اتم لازم است؟ (+عکس)