تماس‌های تلفنی نوه‌ای با پدربزرگش و پزشکی با بیمار پیرش اجرا شد و روبات توانست به خوبی حرکات فرد تماس گیرنده را در کنار دریافت کننده تماس شبیه سازی کند...

گروهی از محققان دانشگاه «اوساکا» روباتی ابداع کرده‌اند که با استفاده از توانایی بالای تقلید رفتارش می‌تواند حضور رئیس عزیزتان را حتی در زمان نبودنش از اداره برایتان شبیه‌سازی کند.
 روبات Telenoid R1 می‌تواند در تله کنفرانس‌ها حضور فردی که پشت خط تماس قرار دارد را شبیه سازی کند. این روبات ارتفاعی در حدود 79 سانتیمتر داشته و تقریبا پنج کیلوگرم وزن دارد و دیدنش شما را به یاد شخصیت دوست داشتنی انیمیشن «کاسپر» می‌اندازد.
Telenoid R1 در اصل مکالمات و حرکات صورت فرد غایب در جلسه که به واسطه ویدیو-تلفن ارسال شده را تکرار می‌کند. حسگری از سوی خط تماس گیرنده وظیفه انتقال صدا، حرکات سر، صورت، و بازوهای فردی را که به تله کنفرانس وصل شده است را به خط گیرنده تماس به عهده داشته و روبات با دریافت این اطلاعات به گونه‌ای عمل می‌کند که به حاضران در جلسه حس حضور فرد غایب را القا می‌کند.
 
 
در چند نمایش آزمایشی، تماس‌های تلفنی نوه‌ای با پدربزرگش و پزشکی با بیمار پیرش اجرا شد و روبات توانست به خوبی حرکات فرد تماس گیرنده را در کنار دریافت کننده تماس شبیه سازی کند.
این روبات که با هدف کمک به جمعیت سالخورده ژاپن ساخته شده است، ‌می‌تواند برای افراد سالخورده همدم خوبی به شمار رود. سازندگان نیز برای اینکه بتوانند برای روبات از نظر جنسیت و سن چهره‌ای خنثی به وجود آورند، سر او را بدون مو طراحی کرده‌اند.
بر اساس گزارش IBT، قیمت این روبات برای استفاده عمومی در حدود هشت هزار و 90 دلار و برای استفاده تحقیقاتی در حدود 34 هزار و 600 دلار خواهد بود.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
 
مطالب جالب دیگر:
مردانی که زنان می‌پسندند باید چه ظاهری داشته باشند؟!
فکر می‌کنید نداشتن دوست همانند کشیدن چند نخ سیگار در روز است؟!
عکس‌های برنده مسابقه بین‌المللی حفظ منابع طبیعی در سال 2010
عکس فتوشاپی که یک شرکت بزرگ را به دردسر انداخت!! (+عکس)
موفق‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما!!
کوتاه از باوفاترین بازیکنان ایرانی!!
راهی فوق‌العاده ساده برای کاهش استرس‌!!