این محقق در ساخت این رایانه از یک عینک آفتابی شفاف، یک جلد نگهدارنده CD و یک سر دوشی که...
 
یک محقق سوئدی رایانه ویژه ای را توسعه داده است که با پوشیدن آن می‌تواند به یک انسان رایانه ای (سایبورگ) تبدیل شود.
سایبورگ که با عنوان "ارگانیسم سایبرنتیک" نیز شناخته می‌شود به جانداری گفته می‌شود که از بخشهای بیولوژیکی و مصنوعی (الکترونیکی، مکانیکی و یا روباتیک) برخوردار باشد.
این اصطلاح از سال 1960 رواج یافت. در آن زمان دو دانشمند به نامهای "مانفرد کلاینز" و "ناتان کلاین" مقاله ای را در خصوص مزیتهای استفاده از "خود- سامانی" سیستمهای "انسان- ماشین" در سفرهای فضایی منتشر کردند.
اکنون مارتین مگنوسن پروژه ای را با عنوان "به یک سایبورگ تبدیل شدن" اجرا و در آن خود را به یک "مرد سایبورگ" تبدیل کرده است.
در این تحقیقات، این محقق سوئدی یک کیت مادر بورد رایانه ای کوچک اما با قابلیت پردازش اطلاعات در یک لپ تاپ را به سیستم عامل لینوکس مجهز کرد.
سپس از یکسری از تجهیزات ساده که به راحتی در دسترس همه قرار دارند یک رایانه با قابلیت پوشیدن را توسعه داد.
این محقق در ساخت این رایانه از یک عینک آفتابی شفاف، یک جلد نگهدارنده CD و یک سر دوشی که به یک تکه گاه بخش مرکزی رایانه تبدیل شده بود، یک متصل کننده سخت افزار- نرم افزار با یک پورت "یو. اس. بی" و چهار باتری 2/1 ولتی استفاده کرد.

مارتین مگنوسن در این خصوص توضیح داد: "یک رایانه پنجره ای به روی دنیای مجازی است اما وقتی در حرکت باشم این پنجره بسته می‌شود و من را در محدودیتهای واقعیات فیزیکی اسیر می‌کند اما این رایانه قابل پوشیدن اجازه می‌دهد که این پنجره همیشه و در همه جا باز بماند."
عینک آفتابی در این رایانه به یک سیستم "تماشاگر رسانه شخصی" (PMV) مجهز شده است. این سیستم دارای یک پروژکتور ویدئویی کوچک است که جلوی عینک نصب می‌شود. این پروژکتور در این رایانه قابل پوشیدن به جای نمایشگر مانیتور عمل می‌کند.
داده ها از طریق یک صفحه کلید قابل تا شدن محصول نوکیا ارسال می‌شوند و برای اتصال به اینترنت نیز، این محقق از یک پورت "بلوتوث" برای اتصال به یک "آی- فن" استفاده کرده است.
براساس گزارش وایرد، جلد "سی. دی" به عنوان یک کیس رایانه، پوشش "مادر بورد"، سیمهای باتری و کابلهای اتصال به کار رفته است و نقش زیبایی شناسانه دارد.


جلد "سی. دی" که به جای کیس استفاده می‌شود

 


اتصالات، کابلها و عینک

 


محقق سوئدی که به یک انسان رایانه ای تبدیل شده است

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
دختر 24ساله‌ای که روسپی گری می‌کرد، جاسوس بود!! (+عکس)
نکات جالبی که نمیدونستید گوگل میتونه برای شما انجام بده!
فاش شدن راز تکان دهنده‌ای که باعث ابتلا زن و شوهر جوان تهرانی به ایدز شد!!
2عکس شگفت انگیز: جایی که رنگین کمان تمام می‌شود!!
مراسم ازدواج ترسناک و عجیب یک دختر و پسر!! (+عکس)
نام ایرانی برای خودروی زیبای ژاپنی! (+عکس)
مسخره کردن برنامه‌های فارسی وان در کنسرت گروه آریان! (+عکس)