قادر است حداقل هفت كلمه مانند سلام، بخواب یا خوب را به زبان...
 
فیلی كه قادر به سخن گفتن و بیان حداقل هفت كلمه به زبان كره‌ای است توجه دانشمندان را جلب كرده است.
این فیل بیست ساله به نام كوسیك كه در باغ وحشی در كره جنوبی زندگی می‌كند، گواهی برای این ادعا است كه فیل‌ها هرگز فراموش نمی‌كنند.

طبق گفته مسئولان نگهداری این فیل در پارك حیات وحش اِوِرلند در یونگ این، كوسین زبان را به خاطر می‌سپارد و قادر است حداقل هفت كلمه مانند سلام، بخواب یا خوب را به زبان كره‌ای، ادا كند.
دانشمندانی مانند دكتر دنیل میچن از دانشگاه جِنا در آلمان قصد دارند در این باره تحقیقات بیشتری انجام دهند. آنها اكنون به باغ وحش آمده‌اند تا دریابند این فیل بیست ساله چگونه سخن می‌گوید.

دكتر دنیل میچن كه محقق زیست شناس است می‌گوید تا آنجایی كه ما می‌دانیم كوسیك تنها فیل زنده‌ای است كه می‌تواند سخن بگوید. البته فیل‌های دیگری وجود دارند كه قادرند از صدای كامیون یا دیگر فیل‌ها تقلید كنند.

دانشمندان معتقدند كه از طریق كوسیك می‌توانند اثبات كنند كه فیلها قادر به یادگیری زبان هستند، هر چند به نظر می‌رسد كه این فیل قادر به درك معنای كلمه‌هایی كه ادا می‌كند، نیست.
كیم یونگ كاپ، مسئول مراقبت از كوسیك می‌گوید تلفظ این حیوان از زمانی كه برای اولین بار كلمه‌ها را در سال دو هزار و شش میلادی بیان كرد، به مراتب بهتر شده است.
كیم می‌گوید اوایل، این فیل فقط صداهای ساده را تولید می‌كرد و نمی‌توانست كلمه خاصی را بگوید. با وجود این، با گذر زمان او توانست برخی كلمه‌ها را با دقت ادا كند.
برای بازدیدكنندگان باغ وحش، كوسیك از جنبه‌های گوناگونی جذابیت دارد و این فیل می‌تواند زمینه تحقیقات بیشتر دانشمندان را در عرصه زبان شناسی فراهم كند.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: fararu.com
 
مطالب جالب دیگر:
اسامی مورد علاقه پسر و دختر تهرانی!؟
زنی که فقط 3روز با همسرش زندگی کرد تا اینکه ...!! (+عکس)
وبلاگ ترانه علیدوستی فیلتر شد!!
زشت ترین عروس دنیا! مراسم عروسی بدون داماد!! ( + عکس )
چرا قدبلندها درآمد بیشتری دارند؟!
عکس‌های قبل و بعد از عمل زیبایی مانکنی که در مسابقات جام جهانی معروف شد!!
خارجی‌ها چه سوالاتی درباره ایرانیان و زنان در ذهن‌شان است؟ (+عکس)