امروزه تعداد زیادی از والدین برای رفع نیازهای آموزشی کودکان خود و کسب مهارتهای سطح بالا برای...

دانشگاه چینی هنگ کنگ به دلیل افزایش تعداد والدین تحصیل کرده در سالهای اخیر چند سالی است اقدام به ارائه رشته ای با عنوان "راز پدر و مادر خوب بودن" کرده تا والدین بتوانند بطور علمی و تخصصی کودکان خود را تربیت کنند.
امروزه تعداد زیادی از والدین برای رفع نیازهای آموزشی کودکان خود و کسب مهارتهای سطح بالا برای تربیت آنها اقدام به ثبت نام در رشته "راز پدر و مادر خوب بودن" دانشگاه چینی هنگ کنگ می‌کنند به طوری که تعداد افراد علاقمند برای تحصیل در این رشته نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است. آنها علاقه دارند که نحوه برخورد با کودکان و چگونگی برقراری ارتباط صمیمانه با آنها را در سنینی که آنها به شدت سرکش هستند فرا گیرند.
موسسه تحقیقات فرهنگی آموزشی دانشگاه چینی هنگ کنگ به مدت 10 سال است که دوره های مخصوص آموزشی را در رابطه با نحوه رفتار با کودکان و نوجوانان دانش آموز به والدین پیشنهاد می‌کند و از سال 2006  دوره های مختلف برنامه های حرفه ای آموزشی بطور رسمی در این رشته قرار داده شد.
قسمتی از برنامه آموزشی این رشته یادآوری دوران کودکی والدین است تا از این طریق والدین نسبت به طرز برخورد با فرزندانشان آگاهی پیدا کرده تا بتوانند خودشان را با نسل آینده بهتر وفق دهند.
چان تینگ مشاور دانشگاه گفت: قصد داریم با یادآوری گذشته و کودکی والدین به آنها کمک کنیم با کودکان خود درست برخورد کنند و این مسئله اصولا چیزی است که والدین در حین تحصیل با آن مقابله می‌کنند و یا خاطراتشان را از یاد برده اند.
بر اساس گزارش استاندارد، یکی از دانشجویان این رشته گفت: زمانی که 10 سال پیش به دلیل سرکشی‌های پسرم شروع به خواندن کتابهای مختلف روانشناسی کردم تصمیم گرفتم این کار را بصورت علمی دنبال کنم و همین موضوع دلیل ثبت نام من در این رشته بود. با گذرندان دوره های مختلف این رشته و تکنیکهای آموزشی سرانجام موفق شدم به کمک تجارب کودکی خودم با پسرم ارتباط بهتری برقرار کنم.
چان اضافه کرد: امروزه تعداد بسیاری از والدین روانشناسی کودک و رشته هایی شبیه به آن می‌خوانند تا از این طریق بتوانند کودکان خود را راهنمایی کنند اما با توجه به اینکه هیچ فرمول خاصی برای تربیت کودک وجود ندارد تنوع مباحث درسی در این رشته باعث شده تا والدین بطور علمی و تجربی فرزندانشان خود را تربیت کنند.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
عکس های جدید از محمدرضا گلزار و پژمان بازغی در کانادا!
تصویری عجیب از یک گدای حرفه ای قبل و بعد از بازداشت!!؟
تجاوز متخصص بیهوشی 61ساله به بیماران زن بیهوش!! ( + عکس )
درخواست عجیب ازدواج یک دختر! دختری دانشجویی که 2000 خواستگار پیدا کرد!! ( + عکس )
مرسدس بنزهای زیبا و قدرتمند! (+عکس)
عکس‌های مهناز افشار و بهرام رادان که تا بحال ندیده‌اید!!
عکس هایی از کنسرت گروه آریان در شهر لس آنجلس!