بهترین روش برای پیشگیری از ایدز ختنه کردن !
 ختنه کردن پسرها اصلی است که در بسیاری ار کشورها رعایت می شود، یکی دیگر از مزیت های ختنه کردن پسرها پیشگیری از ایدز است که در ادامه به آن اشاره می شود

ختنه کردن روشی برای پیشگیری از ایدز 

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده است که ختنه پسران می‌تواند ساده‌ترین و بهترین راه ممکن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز باشد؛ به‌طوری که این راه‌حل تا ۶۰درصد خطر ابتلا به این بیماری را کاهش خواهد داد.

ختنه یکی از قدیمی‌ترین اعمال جراحی برای نوع بشر محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که از حدود 15 هزار سال قبل مرسوم بوده و در اجساد مومیایی نیز دیده شده است! آثار ختنه بر کاهش میزان عفونت ادراری در مطالعات متعدد بررسی شده و به اثبات رسیده است اما از دیگر فواید آن می‌توان به پیشگیری از سرطان تناسلی مردان نیز اشاره کرد.

 یکی دیگر از مسائلی که اهمیت عمل ختنه را بیشتر می‌کند، پیشگیری از بیماری‌هایی است که در زمان نزدیکی  امکان ابتلا به آن ها وجود دارد که یکی از شایع‌ترین این بیماری‌ها «ایدز» است.مسئله‌ای که به تازگی درباره آن مطالعاتی انجام شده و یک راه ساده برای مقابله با ابتلا به این بیماری توصیه شده، تأثیر ختنه پسران بر خطر ابتلای آن ها به ویروس HIV و ابتلا به بیماری ایدز است؛ کاهش خطر ابتلا به بیماری ایدز میان مردانی که ختنه شده‌اند، به‌صورت محسوسی مشاهده شده است. ختنه کردن در ادیان مختلف اجباری نیست و در بین پیروان اسلام و دین یهود رواج دارد اما امروزه این عمل به عنوان جراحی شایع در جوامع غربی رایج است. 

ناگفته نماند که ختنه از دوران باستان در آفریقا و بومیان استرالیا رواج داشته است. این در حالی است که هیچ اشاره ای به ختنه در متون باستانی هند و ایران قبل از اسلام نشده است، در مصر باستان ختنه توسط فردی خاص که تخصص لازم را داشته، انجام می شده است.


بیشتر بدانید : آیا ختنه کردن تاثیری بر زندگی جنسی مردان می گذارد؟

بیشتر بدانید : چیزهایی که درباره ختنه پسران نمی دانید

بیشتر بدانید : در چند ماهگی پسران را ختنه کنیم؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tasnimnews.com