سم زدایی ریه با چند دمنوش
 ریه یکی از مهمترین اندام های داخلی است که درست کار کردن آن نقش مهمی در سلامت دارد، با نزدیک شدن به هوای سرد احتمال آلودگی هوا و سرماخوردگی افزایش پیدا می کند، در اینجا چند دمنوش مفید برای پاکسازی ریه معرفی می شوند

 چند دمنوش مفید برای پاکسازی ریه

پیش از آن که آلودگی هوا مشکلات جدی‌تر  دستگاه تنفسی را  نشان دهد ، لازم است راهکارهای مناسبی برای مقابله با آن به کار گرفته شود. هنگام بالا رفتن سطح آلودگی هوا در برخی از فصول و روزها با مصرف برخی انواع نوشیدنی‌ها می‌توان سموم را از ریه‌ها پاک کرد.

 از جمله این نوشیدنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


دمنوش لیمو و عسل و زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند سرفه و احتقان را کاهش دهد. همچنین عسل از سرفه‌های متوالی جلوگیری و لیمو به دلیل دارا بودن ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. نوشیدن این دمنوش ریه‌ها را به طور طبیعی پاک سازی می‌کند.

بیشتر بدانید : خواص زنجبیل؛ صبح ها با معده خالی آب زنجبیل بخورید

بیشتر بدانید : چرا باید صبح را با خوردن عسل و لیمو شروع کنیم؟


چای سبز
چای سبز

این دمنوش علاوه بر آن که به کاهش وزن کمک می‌کند حاوی آنتی‌اکسیدان است که مواد سمی را از بدن دفع می کند و گوارش را بهبود می بخشد.

بیشتر بدانید : خواص چای سبز + خطرات نوشیدن چای سبز

نوشیدنی زردچوبه و زنجبیل

خواص دارویی زردچوبه در کنترل سرفه، احتقان و سرماخوردگی تایید شده‌ است. کورکومین موجود در زردچوبه خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی دارد. همچنین زنجبیل حالت تهوع را برطرف می کند و احتقان را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید : خواص چای زردچوبه و زنجبیل، از مدیریت دیابت تا خاصیت ضد دردی

چای ماسالا

این دمنوش از سال‌ها قبل در درمان بیماری‌هایی مانند سرفه، سرماخوردگی، احتقان و مشکلات تنفسی کاربرد داشته‌ است. در آماده‌سازی این دمنوش ترکیب‌های دیگری از زنجبیل و دارچین استفاده می‌شود که این مواد نیز خاصیت ضد التهابی دارد. این دمنوش گلو را صاف می کند و از میزان التهاب آن می‌کاهد.


دمنوش ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان به کاهش سرفه و احتقان کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دمنوش شیرین بیان خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی دارد.


بیشتر بدانید : علایم سرطان ریه که کمی عجیب به نظر می رسند

بیشتر بدانید : بهترین غذاها برای داشتن ریه سالم و تنفس راحت

بیشتر بدانید : تضمین سلامت ریه با 7 قدم موثر

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com