خواص چای سبز + خطرات نوشیدن چای سبز
 چای سبز دارای خواص زیادی است، اما در کنار تمام این خواص خطراتی و مضراتی هم دارد که در ادامه به تمام خواص و مضرات چای سبز اشاره می شود

 چای سبز مانعی برای جذب مواد مغذی

محققان در تحقیقات خود اعلام کردند که مصرف چای سبز می‌تواند مانع جذب مواد مغذی در بدن شود. برخی افراد بر این باورند که مصرف چای سبز می‌تواند بدن را از برخی سموم پاک سازی کند اما کارشناسان تغذیه می‌گویند چای سبز تنها بخشی از یک رژیم غذایی سالم است و عاملی برای پاک سازی بدن به حساب نمی‌آید.

براساس گزارش مدیکال دیلی، از همین رو محققان خواص و مضرات مصرف چای سبز را بررسی و یافته‌های خود را در توضیحات زیر خلاصه کردند.


چای سبز کمک به چربی‌سوزی

یکی از مطالعات نشان داد که چای سبز می‌تواند توانایی چربی‌سوزی بدن را تا 17 درصد در بزرگ سالان افزایش دهد. چای سبز همچنین دارای دیگر ترکیباتی از جمله کاتچین است که منجر به کاهش وزن می‌شود.


جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها با چای سبز
چای سبز

ترکیب اپی‌گالوکتشین گالات موجود در چای سبز به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در کبد، پروستات و ریه کمک می‌کند. همچنین نوشیدن این چای منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی می‌شود.

طبق این گزارش، محققان در آزمایش های خود با یک سری آثار منفی و مضر چای سبز مواجه شدند که در ادامه مطلب با آن آشنا خواهید شد.


کافئین زیاد

 چای سبز دارای 35 میلی‌گرم کافئین است. مصرف روزی شش فنجان از این چای می‌تواند منجر به اضطراب، مشکلات شناختی، افزایش فشار خون و اختلالات خواب شود.


مشکل در جذب مواد مغذی

چای سبز حاوی پلی‌فنول‌های EGCG و تانین است که می‌تواند از جذب مواد مغذی در بدن جلوگیری کند. 


بیشتر بدانید : چای سبز برای چه افرادی مضر است ؟

بیشتر بدانید : برای پاکسازی کبد چای سبز مصرف کنید

بیشتر بدانید : طرفداران چای سبز بخوانند

بیشتر بدانید : خواص درمانی چای سبز

بیشتر بدانید : چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com