خواص درمانی چای سبز
یکی از موادی که به خوردن آن توصیه میشود چای سبز است،آیا از خواص درمانی این چای اطلاعی دارید؟

چای سبز و خواص فوق العاده آن

چای سبز خطر مرگ در اثر بیماری قلبی را بیش از بیست و پنج درصد كاهش می‌دهد.

از فواید بسیار چای سبز صحبت های زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می‌دانند. چای محتوی میزان کمی از رنگدانه ها ، مثل کافئین و ... است.

چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند.

تفاوت در این است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده ، گرد می کنند و سپس آنرا خشک می نمایند. ولی برای تهیه چای سیاه برگها ، خشک شده ، تخمیر شده،در برخی اوقات مواد و رنگهای شیمیائی به آن اضافه میگردد و برشته می شود یعنی فرآیند بیشتری به روی چای صورت می گیرد.

هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی می باشند که اثر کاهش ابتلا به سرطان های مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد ، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است. با اینحال چای بدون کافئین هم وجود دارد.

بیشتر بدانید : خواص چای سبز + خطرات نوشیدن چای سبز

بیشتر بدانید : چای سبز برای چه افرادی مضر است ؟

ترکیب شیمیایی برگ چای

مواد متشکله برگ چای عبارتند از مواد سلولزی ، مواد صمغی ، دکسترین ، پکتین ، مواد چربی ، مواد مومی ، نشاسته ، قند ، اسید گالیک ، اسید اگزالیک ، کورستین ، مواد پروتئینی ، الیاف ، مواد معدنی ، تانن ، کافئین یا تئین ، ترکیبات معطر و بالاخره دیاستاز.

مصرف دم‌کردهٔ چای باعث تسریع حرکات تنفسی، سرعت در گردش خون، رفع خواب‌آلودگی، احساس تجدید نیرو، تقویت نیروی فکری، گوارش بهتر غذا و تعریق می‌شود از اینرو چای را هنگام خستگی، ضعف عصبی، میگرن، بیماری‌های قلبی و آسم می‌توان تجویز نمود.

در پژوهشهای امروزه مشخص شده چای ممکن است در کاهش خطر برخی بیماریهای مزمن عمده مثل سکته، حمله قلبی و بعضی سرطانها مفید باشد، نوشیدن چای می‌تواند از پوسیدگی دندانها جلوگیری کند؛ اینها اخبار بسیار خوبی برای مردم تمام دنیاست چون چای پس از آب پر مصرفترین نوشیدنی در دنیاست .

مصرف چای تأمین کننده رنگدانه هایی است که شما به طریق دیگر دریافت نمی کنید، پس با مصرف متعادل این نوشیدنی مفید زمینه های سلامتی را درخود فراهم آورید.

صرف نظر از آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است و هرساله سه میلیارد كیلوگرم چای در جهان تولید می‌شود.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در حدود 80 درصد مردم ژاپن چای سبز می‌نوشند به طوری كه بیش از نیمی از آنها روزانه سه فنجان یا بیشتر از آن مصرف می كنند.

پژوهشگران همچنین از این مطالعات دریافتند فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر بود.

زنانی كه روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند در مقایسه با كسانی كه یك فنجان یا كمتر مصرف می كردند 31 درصد كمتر باخطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.

چای سبز طول عمر را می‌افزاید

نتایج یك بررسی جدید در ژاپن نشان می‌دهد كه اگر به طور مرتب چای سبز بنوشید، احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی 25 درصد كاهش‌ پیدا می‌كند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات ثبت شده نشان داد كه افرادی كه روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند نسبت به افرادی كه چای سبز نمی‌نوشیدند، 16 درصد كمتر در معرض مرگ به هر علت بودند. هنگامی كه مرگ به علت بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شد، نوشیدن چای سبز 26 درصد خطر مرگ را كاهش می‌داد، اما در مورد مرگ ناشی از سرطان نوشیدن چای سبز تاثیری نداشت.

بیشتر بدانید : آنچه درباره چای سبز نمی دانید

بیشتر بدانید : نکاتی برای نوشیدن چای سبز

بیشتر بدانید : چای سبز برای لاغری، چه زمان و چقدر چای سبز بخوریم؟

گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : parsiteb.com