مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟
 هسته زردآلو یکی از دانه هایی است که تاکنون نظریات زیادی در مورد مصرف یا عدم مصرف آن بیان شده است، در این مطلب آخرین نظر کارشناسان در مورد مغز هسته زردآلو بیان می شود

 خواص مغز هسته زردآلو از منبع اکسیدان تا درمان سرطان 

زردآلو از میوه های محبوب تابستانی است که که نه تنها گوشت آن فواید سلامت مختلف را ارائه می کند، بلکه مغز هسته این میوه نیز که شبیه به بادام به نظر می رسد نیز می تواند برای سلامت انسان مفید باشد.

یکی از فوایدی که برای مصرف مغز هسته زردآلو عنوان می شود کمک به درمان سرطان است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

فواید مغز هسته زردآلو برای درمان سرطان از مواد مغذی موجود در آن مانند اسیدهای چرب، ویتامین E و مواد معدنی سرچشمه می گیرد.

بیشتر بدانید : زردآلو و خواص آن برای کبد، چشم ها و سیستم گوارش

بیشتر بدانید : هسته زردآلو بمب انرژی و سلامت است، هسته زردآلو را دور نریزید

مغز هسته زردآلو منبع آنتی اکسیدان

مغز هسته زردآلو حاوی ویتامین E است که این ماده مغذی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می شود. در میان عوامل مسبب سرطان، رادیکال های آزاد از گزینه های اصلی محسوب می شوند. ویتامین E موجود در مغز هسته زردآلو می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مقابله کند.

بیشتر بدانید : بهترین منابع آنتی اکسیدان را می شناسید؟

مهار سلول های سرطانی با مغز هسته زردآلو 

مغز هسته زردآلو حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین (به نام های لائتریل و ویتامین B17 نیز شناخته می شود) است. این ماده در مغز هسته میوه های دیگر مانند سیب و پشن فروت نیز یافت می شود. آمیگدالین ممکن است ترکیبی کشنده برای سلول های سرطانی باشد و به مهار رشد سلول های سرطانی کمک کند.


تقویت سطوح انرژی با مغز هسته زردآلو 

کربوهیدرات و پروتئین منابع اصلی انرژی برای بدن انسان هستند. مغز هسته زردآلو می تواند به تقویت سطوح انرژی بیماران مبتلا به سرطان کمک کند زیرا حاوی کربوهیدرات و پروتئین است. افزون بر این، اسیدهای چرب امگا-3 در مغز هسته زردآلو وجود دارند.


بهبود سلامت و حس تندرستی

مغز هسته زردآلو حاوی لائتریل است. این ماده ممکن است به درمان سرطان کمک کند زیرا سلامت و حس تندرستی را در بیماران مبتلا به این بیماری بهبود می بخشد. با وجود اینکه مطالعات بیشتری لازم است تا اثرات این ترکیب اثبات شود، اما بسیاری از پزشکان طب جایگزین از این ماده برای افزایش ایمنی استفاده می‌کنند.


هسته زردآلو برای تقویت سیستم ایمنی

افراد مبتلا به سرطان از سیستم ایمنی قوی برخوردار نیستند. استفاده از مغز هسته زردآلو می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند زیرا همان گونه که پیشتر اشاره شد، حاوی ترکیبات ویژه ای است که ممکن است گسترش بیماری را از طریق نابودی سلول های مضر، از جمله سلول های سرطانی کند سازد.


تسکین درد

برخی پژوهش ها نشان داده اند که مصرف مغز هسته زردآلو ممکن است برای مقابله با سرطان موثر نباشد. با این وجود، گزینه ای موثر برای کاهش درد ناشی از التهاب در سرطان محسوب می شود. همچنین، مغز هسته زردآلو ممکن است در کاهش تورم و اندازه تومور موثر عمل کند.


اقدامات احتیاطی برای استفاده از هسته زردآلو
هسته زردآلو

مصرف مغز هسته زردآلو می تواند به نوعی خطرناک باشد زیرا محتوای آمیگدالین آن ممکن است به سیانید تبدیل شود و می دانیم که سیانید برای انسان مرگبار است. با این وجود، مصرف مغز هسته زردآلو بر اساس دوز توصیه شده خطرآفرین نخواهد بود.

مصرف بیش از حد مغز هسته زردآلو ممکن است اثر بلند مدت بر قلب، مغز، و سیستم عصبی داشته باشد. همچنین، از عوارض جانبی خفیف‌تر ناشی از مصرف مغز هسته زردآلو می توان به حالت تهوع، استفراغ، کرامپ های شکم، سردرد، سرگیجه، و ضعف اشاره کرد.


میزان استفاده از مغز هسته زردآلو

به طور کلی، مصرف 6 تا 10 مغز هسته زردآلو در روز شامل یک تا سه مغز در هر وعده توصیه شده است. نتایج یک پژوهش نشان داد که مصرف بیش از 50 مغز هسته زردآلو در روز ممکن است مرگبار باشد. محتوای 0.5 تا 3.5 میلی گرم سیانید در هر کیلو از وزن بدن می تواند مرگبار باشد.

همچنین، محصولاتی که برچسب مغز زردآلوی شیرین دارند باید خریداری شوند. مغز هسته زردآلوی شیرین برخی مراحل پردازش مانند پخت و تخمیر را پشت سر می گذارد، از این رو، در مقایسه با مغز هسته زردآلوی تلخ کمتر سمی خواهند بود.

مغز هسته زردآلوی شیرین می تواند همانند دانه های کدو تنبل و آفتابگردان میان وعده ای خوشمزه و مفید باشد. از سوی دیگر، مغز هسته زردآلوی تلخ برای مصرف مناسب نیست زیرا حاوی سیانید زیاد است و به پردازش بیشتر نیاز دارد. مغز هسته زردآلوی تلخ در قالب لوسیون، قرص، یا ماده تزریقی می تواند قابل استفاده باشد.


بیشتر بدانید : ارزش غذایی زردآلو خشک و تازه

بیشتر بدانید : هسته زردآلو چه زمانی باعث مرگ می شود؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : asriran.com