ارزش غذایی زردآلو خشک و تازه
آیا می دانید زردآلو خشک و تازه دارای چه خاصیتی می باشند؟ در ادامه به تمام خواص این میوه اشاره می شود

زردآلوی خشک

در بین میوه های خشک، زردآلوی خشک، آلو و انجیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این میوه ها معدن کارُتن هستند. زردآلو همیشه قبل از قرار دادن در معرض آفتاب، با گوگرد بخار داده می شود. 

بیشتر بدانید : خواص تغذیه ای و درمانی زردآلو

بیشتر بدانید : زردآلو و خواص آن برای کبد، چشم ها و سیستم گوارش

زردآلوی خشک خانگی 

فصل زردآلو، می توانید به راحتی زردآلوی خشک برای زمستان تان تهیه کنید.

ابتدا باید زردآلوها را به دو نیم کرده و هسته اش را خارج کنید. سپس در یک سطح پهنشان کنید و دیگر بهشان دست نزنید، در فر 90 درجه سانتیگراد با در نیمه باز  قرارشان بدهید تا خشک اما نرم شوند.

ضمناً می توانید زردآلوها را در مقابل نور آفتاب هم خشک کنید.

چگونه باید زردآلوی خشک را استفاده کرد؟

زردآلوی خشک را می توان به همان شکل یا بعد از خیس کردن در آب گرم به مدت حداقل 2 ساعت یا دو دقیقه قرار دادن در مایکروویو استفاده کرد. 

از زردآلوی خشک به تنهایی یا مخلوط با میوه های خشک دیگر می توان کمپوت بسیار خوشمزه ای تهیه کرد. برای تزیین تارت هم می توان از زردآلو استفاده کرد. البته زرد آلو را برای تزیین غذاهای شور (مرغ، سالاد،...) هم به کار می برند.

ارزش غذایی زردآلوی خشک

زردآلوی خشک بازاری حاوی آنهیدرید سولفور (220 E) است، که از قبل از خشک کردن در میوه مانده است. کنسرو این میوه ممکن است باعث تحریک آلرژی یا بروز سردرد بشود.

زردآلوی خشک حاوی مقدار زیادی انرژی است که با حجم کم، انرژی زیادی را بسیار سریع در دسترس قرار می دهد. به علاوه، به خاطر غنی بودن از پتاسیم اثر "ضد گرفتگی عضلانی" هم دارد.

اما زردآلو به خاطر وفور استثنایی کارُتن بسیار مورد توجه است، کارُتن هم برای دستگاه قلبی و عروقی مفید است و هم برنزه شدن پوست را آسان می کند.  

در بهار می توانید از کپسول کارُتن استفاده کنید: هم قیمتش خیلی ارزان تر است و هم مواد مغذی بسیار مفیدی مانند کلسیم و آهن در آن یافت می شود.

یک زردآلوی خشک که 8 تا 10 گرم وزن دارد، حاوی 450 میلی گرم کارُتن است، چیزی حدود محتوای یک کپسول!

بیشتر بدانید : مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

بیشتر بدانید : هسته زردآلو چه زمانی باعث مرگ می شود؟

بیشتر بدانید : هسته زردآلو نخورید، خطرناک است

تهیه و ترجمه  : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ