دمنوش لاغری با زیره، آویشن و زنیان
لاغری یکی از مسائلی است که شاید ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده باشد، در این مطلب دمنوش لاغری متشکل از زیره، آویشن و زنیان را معرفی می کنیم

زیره ، آویشن و زنیان برای لاغری

زیره، آویشن و زنیان هر یک دارای خواص منحصر به فردی هستند که البته خاصیت چربی سوزی هم دارند، در این مطلب طرز تهیه دمنوشی بیان می شود که متشکل از این سه گیاه بوده و برای لاغری مناسب است.

بیشتر بدانید : زیره سیاه لاغر می کند؟


موادتشکیل دهنده دمنوش لاغری

  • آب جوش – نیم لیتر
  • زیره‌ سبز – 2قاشق مرباخوری
  • دانه سبز زنیان -  2 قاشق مرباخوری
  • آویشن تازه – 2 قاشق مرباخوری


 همه‌ مواد را داخل قوری بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. قوری را از روی حرات بردارید و اجازه دهید تا سرد شود. دمنوش را صاف کنید و آن را بنوشید.


خواص دمنشو آویشن، زیره و زنیان

مصرف زیره باعث کاهش وزن می‌شود. طبق نظر محققان، فلاونوئیدهای موجود در زیره و حفظ یکپارچگی سلول های بتا در جزایر لانگرهانس لوزالمعده در نتیجه مصرف این گیاه، می تواند دلیل بروز آثار مفید آن بر کاهش وزن و پروفایل متابولیک بدن باشد.

ترکیب آلی آروماتیک موجود در زیره به نام کومین آلدهید، باعث فعال سازی غدد بزاقی در دهان می شود و هضم اولیه غذا را تسهیل می‌کند. همچنین تیمول موجود در زیره همین کار را درباره  غدد ترشح کننده اسیدها، صفرا و آنزیم های مسئول هضم کامل غذا در معده و روده انجام می دهد.مصرف زنیان نیز باعث افزایش فعالیت آنزیم لیپاز و آمیلاز می‌شود. همچنین روغن‌های فرار موجود در آویشن خاصیت ضد نفخ دارد.

 آویشن خاصیت ضد میکروبی دارد و از رشد باکتری های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.


بیشتر بدانید : دمنوش های لاغری چقدر در کاهش وزن موثرند؟

بیشتر بدانید : لاغری با غذاها و دمنوش های چربی سوز امکان پذیر است؟

بیشتر بدانید : بهترین دمنوش ها برای سوزاندن چربی شکم

بیشتر بدانید : خواص زیره سیاه، از درمان سرطان تا بهبود درد قاعدگی


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com