کاهش فشار خون با یک رژیم غذایی گیاهی
 بر اساس تحقیقات اخیر برای کاهش فشارخون رژیم غذایی که حاوی مقدار کمی پروتئین حیوانی باشد تاثیر گذارتر از رژیم کاملا گیاهی است

 رژیم غذایی مناسب برای کاهش فشارخون

 محققان دانشگاه وارویک بریتانیا عنوان می کنند تغییرات در رژیم غذایی و مصرف مواد گیاهی بیشتر در رژیم غذایی نظیر سبزیجات و غلات کامل، و کاهش مصرف گوشت و لبنیات، موجب کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب می شود.

در این مطالعه دو گروه موردمقایسه قرار گرفتند: یک گروه رژیم غذایی گیاهی ویژه و گروه دیگر رژیم غذایی استاندارد دریافت کردند.

«فرانچسکو کاپوچیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج ما جالب بود. رژیم های غذایی که دارای میزان کمی پروتئین حیوانی بودند، در مقایسه با رژیم غذایی کاملاً گیاهی و فاقد هرگونه پروتئین گیاهی، تاثیر بیشتری بر کاهش فشارخون داشتند.»

وی در ادامه می افزاید: «این نتیجه عجیب نیست چراکه رژیم غذایی گیاهی فاقد مواد مغذی مهم است. وجود میزان کمی گوشت در رژیم غذایی مهم است..»

در حقیقت، نتایج نشان می دهد که وجود میزان کمی پروتئین حیوانی به صورت ماهی یا تخم مرغ و لبنیات در رژیم غذایی به مراتب تاثیر بیشتری در کاهش فشارخون در مقایسه با رژیم غذایی کاملاً گیاهی دارد.

 بیشتر بدانید : خوراکی هایی علیه فشار خون بالا و فشار خون پایین

بیشتر بدانید : با رژیم مخصوص فشارخونی ها آشنا شوید

بیشتر بدانید : گوشت قرمز برای سلامت مفید است یا مضر؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:mehrnews.com