زانو درد
افراد باید به این امر واقف باشند که ورزش نکردن و بی توجهی به آن منجر به زانو درد در آنها می شود.
یک متخصص ارتوپد نرم شدن غضروف استخوان های کشکک پا را از علل زانو درد در افراد دانست و گفت: افرادی که قبل از سن بلوغ دارای زانوهای کج هستند با پوشیدن کفش‌های مخصوص یا گچ گیری آن نسبت به درمان زانوی خود اقدام کنند.

دکتر محمود معتمدی با بیان اینکه کف پای صاف در افراد موجب بروز کمر درد و زانو درد می شود، اظهار داشت: صافی کف پا موجب تشدید درد در ناحیه کمر و زانو می شود. کف پای صاف در برخی زمینه ژنتیکی دارد، بنابراین کودک باید در زمان راه افتادن به پزشک ارتوپدی مراجعه کند و از کفش‌های مخصوص با کفی مناسب استفاده کند.

این متخصص ارتوپد زاویه دار شدن بیش از اندازه زانو را از علل زانو درد عنوان کرد و افزود: اصولا محور ران نباید در امتداد محور ساق پا باشد، در غیر این صورت پا کج شده و این امر بروز زانو درد را در افراد به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استفاده بیش از اندازه از زانوها امکان ابتلا به زانو درد را افزایش می دهد، گفت: روی آوردن به ورزش هایی همچون کوهنوردی، تردمیل، دوچرخه سواری و بدنسازی بر شدت درد زانو می افزاید.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عدم استفاده از زانو را مزید بر علت زانو درد عنوان و تصریح کرد: افراد باید به این امر واقف باشند که ورزش نکردن و بی توجهی به آن منجر به زانو درد در آنها می شود.

این متخصص ارتوپد افزایش وزن در افراد را از علل ساییده شدن کشکک زانو عنوان کرد و اظهار داشت: اضافه وزن باعث ساییده و ضعیف شدن غضروف استخوان کشکک می شود، بنابراین باید عضله چهار سر تقویت شود تا شاهد درد زانو در افراد نباشیم.

وی درپایان توصیه کرد: افرادی که دارای اضافه وزن هستند باید درصدد کاهش وزن خود باشند و از حرکاتی که موجب افزایش درد زانو می‌شود و از تنبلی بیش از اندازه بپرهیزند تا از این طریق موجب تقویت عضلات چهار سر شوند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی:
اضافه وزن با شخصیت ارتباط دارد
اگر اضافه وزن دارید، بخوانید
فرمولی برای محاسبه میزان اضافه وزن
در هنگام بارداری، چقدر افزایش وزن نیاز دارید؟
كودكانی كه اضافه وزن دارند