اگر زیاد دچار احساس لرز و سرما می شوید
گاهی اوقات با وجود مناسب بودن دمای اتاق، احساس لرز و سرما می‌ کنید. اگر این حالت به ‌ندرت اتفاق بیفتد، چندان مهم نیست، اما اگر این احساس لرز و سرما تداوم پیدا کند، بهتر است آن را جدی بگیرید

علت احساس لرز و سرمای مداوم چیست؟

گاهی اوقات با وجود مناسب بودن دمای اتاق، احساس سرما می‌ کنید. اگر این حالت به ‌ندرت اتفاق بیفتد، چندان مهم نیست اما اگر تداوم پیدا کند، بهتر است آن را جدی بگیرید. برخی بیماری‌ها می‌تواند حساسیت شدید به دما ایجاد کند. وقتی‌که حساسیت به سرما بیشتر از چند روز طول می‌کشد و بدتر می‌شود، لازم است به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : علت احساس همیشگی سرما در بدن یکی از این مشکلات است

بیشتر بدانید : چرا همیشه سردمه

دلایل عدم تحمل سرما چیست؟

- کم‌خونی یا آنمی، اختلال خونی شایعی است که طی آن گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین در خون کاهش می یابد. کمبود گلبول‌های قرمز باعث احساس سرما، خستگی و رنگ ‌پریدگی می‌شود. در این موارد توصیه می‌شود فورا به دکتر مراجعه شود.

  • نفروپاتی دیابتی به بیماری کلیوی ثانویه مبتلایان به بیماری دیابت گفته می‌شود. عوارض کلیوی از یافته‌های شایع در بیماران مبتلابه دیابت است. حدود نیمی از بیماران مبتلابه دیابت دچار آسیب کلیوی می شوند. درگیری کلیوی عارضه‌ای جدی است و می‌تواند کاهش عمر و کیفیت زندگی را به دنبال داشته باشد. تشنگی مفرط، گیجی، کم‌اشتهایی و مشکل تنفسی و تکرر ادرار بعضی از عوارض این اختلال به‌حساب می‌آید.

  • وقتی غده مغزی هورمون کم تولید می‌کند، بدن نمی‌تواند درجه بدن را درست تنظیم کند. درنتیجه فرد دچار اضافه ‌وزن، خستگی مفرط، یبوست و چرخه‌های ماهانه نامنظم می‌شود.

  • اگر هرگونه مشکل مربوط به رگ های خونی داشته باشید، جریان خون به نواحی خاصی به ‌ویژه انتهای دست‌ وپای بدن محدود می‌شود.

  • مصرف برخی داروها ازجمله داروهایی که روی گردش خون تاثیر می‌گذارد، می‌تواند باعث حساسیت به سرما شود، از جمله داروهای میگرن و داروی فشارخون.

  • بی‌اشتهایی عصبی نوعی اختلال روانی در غذا خوردن است که در آن بیمار از خوردن غذا به میزان کافی، باوجود گرسنگی، امتناع می‌کند. این روند که معمولاً با زیاده‌ روی در یک رژیم غذایی آغاز می‌شود، به دلیل کاهش شدید وزن می‌تواند به مرگ فرد منجرشود. با کمبود چربی، بدن قادر به گرم نگه ‌داشتن خود نیست. فردی با این اختلال در صورت عقب‌افتادن قاعدگی، باید به پزشک مراجعه کند.


بیشتر بدانید : سردی بدن نشانه چیست؟ 14 دلیل سردی بدن

بیشتر بدانید :  بیماری هایی که احساس سرما را در شما تشدید می کنند!

بیشتر بدانید : علت لرز کردن بدن و درمان لرز کردن

بیشتر بدانید :  چه دلیلی وجود دارد که خانم ها بیشتر از آقایان احساس سرما می کنند؟

بیشتر بدانید : تغذیه ای مناسب افرادی که دائم احساس سرما می کنند


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com