میزان ابتلا به اوریون در بهار افزایش پیدا می کند
 اوریون یک بیماری عفونی است که در فصل بهار میزان ابتلا به آن افزایش پیدا می کند.

میزان ابتلا به اوریون در بهار افزایش پیدا می کند

دکتر احمدرضا فرسار، متخصص اطفال تصریح کرد: اوریون یک بیماری عفونی-ویروسی است که در بهار شایع‌تر می‌شود. شیوع اوریون در فصول بهار و پاییز افزایش می‌یابد. اوریون یک بیماری عفونی-ویروسی است که خود به خود بهبود می‌یابد اما به محض مشاهده علائم آن در برخی افراد به خصوص کودکان باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

این دسته از بیماران باید داروهایی از قبیل تب بر و مُسکن دریافت کنند، داروهای بیماران نباید حاوی آسپرین و ایبوبروفن باشد. بنابراین بیماران نیز به خاطر داشته باشند جهت تسکین درد به هیچ عنوان از این داروها خودسرانه استفاده نکنند.

غذای این دسته از بیماران نباید ترش مزه باشد یا اصطلاحا این بیماران نباید مواد غذایی را که موجب افزایش ترشح بزاق دهان شود مصرف کنند زیرا با مصرف این مواد غذایی احساس درد افزایش می‌یابد.

میزان ابتلا به اوریون در بهار افزایش پیدا می کند

این افراد به محض مشاهده علائم بیماری از قبیل تورم بناگوش و احساس درد باید سریعا به پزشک مراجعه کنند، متاسفانه در برخی موارد این بیماری با عفونت استخوان اشتباه تشخیص داده می‌شود بنابراین افراد باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

اگر پسران بعد از سن بلوغ به این بیماری مبتلا شده باشند یا بیماری موجب بروز تورم بیضه، دل درد و استفراغ شود توصیه می‌شود از راه رفتن اجتناب کنند زیرا خطر عقیم شدن آنها را تهدید می‌کند در غیر اینصورت بیماری هیچ عارضه‌ای برای آنها به همراه ندارد و روی قدرت باروری آنها تاثیر نمی‌گذارد.

اگر پسران دچار علائم فوق شدند باید حتما برای مدتی در بیمارستان تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند.

در کشور ما از سال 1367 تاکنون کودکان در 18 ماهگی یا یک سالگی واکسن اوریون را دریافت می‌کنند. افرادی که واکسن دریافت می‌کنند برای مدت طولانی در برابر این بیماری ایمن می‌شوند.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : ana.ir