دچار تنگی دریچه قلب هستم برای درمان چه کاری انجام دهم؟
 تنگی دریچه آئورت قلب عارضه ای است که معمولا در سنین بالا به آن دچار می شوید که در ادامه به نکات مهمی در رابطه با این بیماری اشاره می شود 

 تنگی دریچه آئورت و هر آنچه باید بدانید

دکتر محمد حسین نجفیT متخصص قلب و عروق، در مورد تنگی در یچه قلب می گوید: 

تجویز  داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.


من 68 ساله ام و دچار تنگی دریچه قلب هستم برای درمان چه کاری انجام دهم؟

تنگی دریچه آئورت قلب مهم‌ترین بیماری دریچه‌ای قلب در کشورهای توسعه‌یافته است که بیشتر افراد بالای ۶۵ سال را مبتلا می‌سازد.

تنگى دژنراتیو شایع‌ترین علت تعویض دریچه آئورت در بزرگ سالان است که علت آن افزایش سن است. بسیاری از بیماران دچار تنگی بی‌علامت آئورت، مبتلا به بیماری‌های قلبی‌،‌عروقی همزمان نظیر فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری شریان کرونر نیز هستند که این موارد را هم باید با دقت ارزیابی و درمان کرد. تنگی دریچه آئورت قلب با عوارض و مرگ و میر بیشتری نسبت به دیگر بیماری‌های دریچه‌ای قلب همراه است.


تنگی دریچه آئورت قلب

آسیب‌شناسی تنگی دریچه آئورت قلب شامل فرایندهایی شبیه به آترواسکلروز عروقی است بنابراین تمام عوامل خطر بیماری عروقی قلب، جزو عوامل خطر بیماری تنگی آئورت محسوب می شوند.


علایم تنگی دریچه آئورت قلب
دریچه قلب

علائم بیماری می‌تواند متنوع باشد. علایم تنگی دریچه آئورت قلب شامل نارسایی قلب مثل تنگی نفس فعالیتی، آنژین و ایست قلبی است. ظهور این علایم ، نشان‌دهنده تنگی قابل‌ملاحظه آئورت بوده و در این شرایط باید لزوم تعویض دریچه را مد نظر قرار داد. برخی از بیماران مبتلا به تنگی شدید آئورت (به ویژه سالمندان)، ممکن است با علایم مبهمی مراجعه کنند و در ابتدا تنها علایمی به صورت کاهش تحمل فعالیت بدون مشخص بودن علایم کلاسیک بیماری را بروز دهند.

برخی دیگر ممکن است شروع حادتری داشته باشد و گاهی علایم بر اثر بیماری‌های زمینه‌ای همراه تسریع می‌شوند مثلا، فیبریلاسیون دهلیزی (AF) در نتیجه کاهش پرشدگی دهلیز، می‌تواند منجر به بروز علایم نارسایی قلب شود یا گاهی شروع داروهای ضد فشارخون و یا وازودیلاتوربه منظور درمان فشار خون یا درد سینه در بیمار با تنگی آئورت بی علامت شناخته نشده، موجب بروز سنکوپ شود.


تشخیص تنگی دریچه آئورت قلب

  1. معاینه
  2. اکوکاردیوگرافی داپلر
  3. تست ورزش
  4. آنژیوگرافی کرونری


درمان تنگی دریچه آئورت

درمان دارویی موثری برای تنگی دریچه آئورت وجود ندارد. 


بیشتر بدانید : درباره مورمور قلبی چیزی می دانید؟

بیشتر بدانید : نشانه ها و عوامل موثر در بروز بیماری های قلبی

بیشتر بدانید : 6 راه تشخیص بیماری‌های قلبی


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com