مراحل پیشرفت بیماری آلزایمر را بشناسید
 بیماری آلزایمر یکی از مشکلاتی است که در سنین بالا به آن مبتلا می شویم، این بیماری شامل 7 مرحله است که در ادامه به مراحل پیشروی آلزایمر اشاره می شود 

7 مرحله پیشرفت بیماری آلزایمر

مراحل ابتلا و پیشرفت بیماری آلزایمر همیشه به یک شکل ظاهر نمی‌شود و ممکن است علایم آن متغیر باشد اما آگاهی از آن‌ها راهنمای مفیدی برای ارائه خدمات مراقبتی است. در ادامه به هفت مرحله پیشرفت این بیماری اشاره می‌کنیم:


مرحله اول:  رفتارهای ظاهری طبیعی

در مراحل اولیه شروع بیماری آلزایمر نمی‌توان علایم خاصی را در فرد مبتلا مشاهده کرد. هرچه فرد به مراحل بعدی این بیماری نزدیک می‌شود، می‌توان تغییرات و نوسانات بیشتری را در تواناییِ تفکر و تعقل او مشاهده کرد.


مرحله دوم: تغییرات کم

در این مرحله هم ممکن است تغییرات محسوسی مشاهده نشود حتی شاید پزشک هم متوجه تغییری  نشود. فراموش کردن لغات یا جاگذاشتن اشیا و وسایل، نشانه‎هایی است که در این مرحله بروز می‎کند.


مرحله سوم: تحلیل قدرت تفکر

در این مرحله  تغییراتی در قدرت تفکر و استدلال فرد قابل تشخیص است، ازجمله؛ مطرح کردن پرسش‌های مکرر درباره یک موضوع، مشکل در برنامه‌ریزی یا سامان‌دهی امور و فراموش کردن نام افراد.


مرحله چهارم: کاهش متوسط قدرت تفکر

در این مرحله مشکلات جدیدتری ظاهر می‌شود، مثلا بیمار جزئیات اطلاعات مربوط به خود را فراموش می‌کند و فصل، ماه و تاریخ را از یاد می‌برد.


مرحله پنجم:  افت نسبتا شدید

در این مرحله فرد فراموش می‎‌کند در چه مکان و زمانی قرار دارد. همچنین ممکن است در به یادآوردن نشانی، شماره تلفن و مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کرده‌است، دچار مشکل شود.


 مرحله ششم: افت شدید

همزمان با پیشرفت بیماری، فرد ممکن است چهره‌ها را به یاد آورد اما اسامی آنان را فراموش می‌کند. همچنین ممکن است در تشخیص افراد از یکدیگر دچار مشکل شود.


مرحله هفتم: افت بسیار شدید

در این مرحله از بیماری بسیاری از فعالیت‌های اصلی فرد مانند خوردن، راه رفتن و نشستن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.


بیشتر بدانید : پیشگیری و درمان آلزایمر با نسخه طب سنتی

بیشتر بدانید : آیا آلزایمر ارثی است؟

بیشتر بدانید : 10 علامت شروع آلزایمر

بیشتر بدانید : رفتار مناسب با آلزايمري ها بايد چگونه باشد


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com