کاهش وزن با تردمیل چقدر موثر است و چقدر زمان می برد؟
 کاهش وزن با تردمیل در باشگاه ها یا در خانه یکی از مواردی است که افراد بسیاری به آن معتقدند، در این مطلب به تاثیر تردمیل بر کاهش وزن اشاره می شود

با تردمیل می توانیم لاغر شویم؟

ایجاد تعادل درست بین ورزش و غذا خوردن می تواند معادله ای دشوار باشد. روش هایی برای پیدا کردن متابولسیم پایه و تخمین زدن مقدار کالری مورد نیاز در روز وجود دارد اما اینها تنها معادلات تخمینی هستند. به همین دلیل میزان دقیق ورزش یا غذای دریافتی که برای کاهش وزن نیاز دارید به سادگی معادله میزان کالری مورد نیاز روزانه نیست.

این مقدار می تواند به عنوان نقطه شروعی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار بگیرد. اما شاید با پیشرفت تان در فرآیند کاهش وزن نیاز داشته باشید که برخی عادات خود را تغییر دهید. انجام هرگونه برنامه ورزشی صرف نظر از مقدار کالری که می سوزاند می تواند مزایایی برای سلامتی فرد داشته باشد. با این حال اگر به دنبال لاغری با تردمیل هستید باید بدانید برای کاهش وزن چه مقدار کالری  با را رفتن روی تردمیل می سوزانید؟

بیشتر بدانید : سوزاندن چربیها با تردمیل

بیشتر بدانید : باید و نبایدهای تردمیل را می دانید؟

چقدر کالری روی تردمیل می سوزانید؟

با یک حساب سر انگشتی اگر بخواهید هفته ای نیم کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. به این معنا که باید ۵۰۰ کالری در روز کمتر مصرف کنید و یا با تردمیل ۵۰۰ کالری بسوزانید.

نکته ی قابل توجه اینجاست که یک فرد معمولی به ازای ۱ ساعت کار با تردمیل تنها ۳۵۰ کالری می سوزاند. از طرفی ۱ ساعت، مدت زمانی طولانی است و هرکسی نمی تواند این کار را انجام دهد. بنابراین برای کاهش وزن علاوه بر کار با تردمیل باید سعی کنید مقداری کالری از طریق رژیم غذایی بسوزانید.

بیشتر بدانید : مقدار کالری مورد نیاز در روز

لاغری با تردمیل چقدر زمان می برد؟

مقدار کالری ای که با کار کردن روی تردمیل می سوزانید تا حدود زیادی به ژنتیک، سایز بدن، سن، جنسیت یا دیگر فاکتورهای سلامت بستگی دارد. راه رفتن با سرعت ۴ مایل بر ساعت ( ۶/۵ کیلومتر بر ساعت ) روی تردمیل برای:

  • فردی با وزن ۶۸ کیلوگرم در حدود ۳۵ دقیقه می تواند ۲۰۰ کالری بسوزاند.
  • فردی با وزن ۸۴ کیلوگرم همین ۲۰۰ کالری را می تواند در ۳۰ دقیقه بسوزاند.
  • اگر در طول ورزش شدت فعالیت را افزایش دهید به صورت کلی کالری بیشتری می سوزانید.
  • با وزن ۶۸ کیلوگرم اگر به جای راه رفتن روی تردمیل بدود ۲۰۰ کالری را به جای ۳۵ دقیقه می تواند در ۲۰ دقیقه بسوزاند.

اگر نمی خواهید در تمام طول ورزش با شدت بالا فعالیت کنید می توانید از ورزش های ترکیبی استفاده کنید. در ورزش های ترکیبی، برای مدتی شدت را افزایش می دهید و سپس از شدت آن می کاهید. برای مثال می توانید به مدت یک دقیقه بدوید و دو دقیقه پیاده روی کنید. همین حالت را چندین بار تکرار کنید. انجام فعالیت به این صورت کمک تان می کند در مدت زمان کوتاه کالری بیشتری بسوزانید.

بیشتر بدانید : ورزش برای لاغری بهتر است یا رژیم غذایی؟

بیشتر بدانید : خوراکی های ممنوعه در رژیم غذایی کاهش وزن

راه های افزایش کالری سوزی در طول روز

برای افزایش تحرک در طول روز، کارهایی هست که می توانید خارج از زمانتان روی تردمیل انجام دهید.

  • می توانید چند روز در هفته ورزش قدرتی انجام دهید.
  • اضافه کردن ورزش قدرتی برای افزایش سلامت کلی بدن توصیه می شود.
  • ورزش های قدرتی می تواند به ساخت و تثبیت بافت عضلانی کمک کند.
  • اگر در خانه هستید و وزنه ای ندارید مشکلی نیست، ورزش های زیادی هست که می توانید تنها با استفاده از وزن بدنتان انجام دهید.
  • اگر بیشتر روز را پشت میز نشسته اید، در طول روز به خود استراحت بدهید.
  • در این زمان ها کمی راه بروید و یا چند پله را بالا و پایین بروید.
  • اگر روزی یک مرتبه روی تردمیل می روید، می توانید کمی زودتر و یا بعد از انجام کارهایتان برای انجام ورزشی دیگر برنامه ریزی کنید حتی ۱۰ دقیقه ورزش کردن هم می تواند مفید باشد.
  • این فعالیت می تواند ورزشی متفاوت در کنار تردمیل باشد مانند: دوچرخه سواری، باغبانی، رقصیدن و غیره.

اهداف کاهش وزنتان چیست؟
ورزش روی تردمیل

اینکه چه مقدار وزن می خواهید کم کنید و باقی سبک زندگی تان به چه شکل است فاکتورهای مهمی هستند. این فاکتورها، نشان می دهند چه مقدار ورزش می تواند برای اهدافتان مفید باشد.

در یک بررسی که سال ۲۰۱۴ بر روی نقش ورزش در کاهش و تثبیت وزن صورت گرفت مشخص شد: تنها در صورتی کاهش وزن با ورزش بالا خواهد بود که مقدار ورزشتان بسیار زیاد باشد. بنابراین اگر تنها روشتان برای کاهش وزن این باشد که روی تردمیل بروید و ۲۰۰ کالری بسوزانید، مسلما برای رسیدن به هدفتان باید بیش از این مقدار ورزش کنید.

این کار را می توانید با افزایش زمان ورزش، تنوع بخشیدن به نوع ورزش، افزایش شدت ورزش و یا بهتر از همه ترکیب همه اینها با هم انجام دهید. همچنین حساب کردن غذایی که می خورید، سطح استرس و کیفیت خواب در شب برای تخمین موفقیت در کاهش وزن نیز اهمیت دارد. سوزاندن تنها ۲۰۰ کالری روی تردمیل در حالی که غذای دریافتی تان بالاست نمی تواند کافی باشد.

آیا محاسبه کننده کالری تردمیل عدد دقیقی را نشان می دهد؟

چگونه بفهمیم که چند  کالری سوزانده ایم؟ وسایل ورزش و یا برنامه های فیتنس می توانند مقدار کالری سوزانده شده را تخمین بزنند. اما با این حال خطاهایی در این موارد وجود دارد چون میزان کالری که هر فرد می سوزاند می تواند متفاوت باشد.

حتی اگر سن، وزن و غیره را هم به این ابزار بدهید باز هم نمی توانند محاسبه دقیقی را انجام دهند چون مواردی مانند درصد چربی را حساب نمی کنند. شاید تردمیل های جدید تخمین زننده کالری دقیق تری داشته باشند اما با این حال نمی توان گفت محاسبه ای بی خطا دارند.

دیگر مواردی که روی بهبود وضعیت ورزش تمرکز دارند عبارتند از نوع غذا خوردنتان در طول ورزش. نوع غذایی که می خورید در بالا رفتن توان ورزشی و ریکاوری تاثیر مستقیم دارد. بنابراین باید حتما به کیفیت کالری که دریافت می کنید توجه داشته باشید.

بیشتر بدانید : عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل

بیشتر بدانید : تردمیل چه مزیت هایی دارد؟ +چه کسانی نباید تردمیل استفاده کنند؟

بیشتر بدانید : آیا تردمیل برای زانو مضر است؟

بیشتر بدانید : اثربخشی تمرین تردمیل تان را به حداکثر برسانید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: kermany.com