تاثیر تمرینات یوگا بر سلامت جسمی و روحی سالمندان
 یوگا یکی از موثرترین ورزش هاست که تاثیرات زیادی بر سلامت جسم و روح می گذارد، به علاوه این روزش به سالمندان هم زیاد توصیه می شود

 یوگا برای سالمندان 

 یوگا می تواند یک گزینه موثر برای افراد سالخورده باشد که می خواهند سلامت جسمی و روانی خوبی داشته باشند.

یوگا به مجموعه ای از شیوه های ذهن اشاره می کند که از سنت هندو می آیند.

تاثیرات مثبت یوگا بر سلامت روانی و جسمی افرادی که یوگا تمرین می کنند، اغلب آشکار و مشخص است.

مطالعات نشان می دهند که، روش های مختلف یوگا قادر به بهبود یک احساس رفاه عمومی و همچنین جنبه های مختلف سلامت جسمی افراد هستند.

نتایج مطالعات از سال ۲۰۱۷ نشان می دهند افرادی که یوگا انجام می دهند سطوح پایین اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند. تمرینات یوگا با کاهش ریسک ابتلا به اختلال شناختی در افراد مسن همراه است و تمرینات شدید یوگا می تواند علائم آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

نتایج تحقیقاتی که بر روی افراد ۶۰ سال و بالاتر انجام شد نشان می دهد که تمرینات یوگا – در مقایسه با فعالیت بدنی غیرمجاز و دارای ریسک خطر- به بهبود تعادل فیزیکی، انعطاف پذیری حرکت و قدرت اندام افراد کمک می کند. همچنین باعث کاهش افسردگی، بهبود کیفیت خواب و افزایش توانایی آنها می شود.

یوگا

همچنین محققان متوجه شده اند که افراد مسن تر که یوگا تمرین می کنند، سلامت جسمی و روحی خود را رضایت بخش می دانند.

با توجه به اینکه بخش بزرگی از افراد سالمند غیر فعال هستند، یوگا می تواند یک روش آسان، سازگار و جذاب از فعالیت بدنی باشد، و طبق شواهد می تواند برای سلامت مفید باشد. یوگا توانایی بالایی برای بهبود نتایج مهم فیزیکی و روان شناختی در افراد مسن دارد. یوگا یک فعالیت ملایم است که می توان آن را با توجه به شرایط و بیماری های مرتبط با سن تغییر داد.


بیشتر بدانید : فواید تمرینهای یوگا بر بدن

بیشتر بدانید : فواید باور نکردنی یوگا بر بدن

بیشتر بدانید : آموزش 8 حرکت یوگا برای درمان استرس


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : shafaqna.com