از بین بردن جای جوش
اسکارآکنه یاهمان چالهایی که ناشی ازجوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها سطحی ودربعضی موارد عمقی میباشد. هرچه...

اسکارآکنه یاهمان چالهایی که ناشی ازجوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها سطحی و در بعضی موارد عمقی میباشد. هرچه اسکارها سطحی‌تر باشد با پر کردن و صاف کردن آن آسان‌تر و سریعتر و هر چه اسکارها عمیق‌تر باشند صاف‌تر کردن آنها دشوارتر و نیاز به زمان بیشتری دارد.

بیشتر بدانید : چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ توصیه کندل جنر مانکن هالیوود در این باره

بیشتر بدانید : از بین بردن جای جوش با 7 محصول تخصصی پوست

بیشتر بدانید : جوش های کمر و شانه نشانه چیست؟

جهت درمان اسکارآکنه باید اول جوش فعال را متوقف نماییم ومطمئن شویم که بیمار، حداقل جوش  عمیقی نزد و بعد اقدامات لازم جهت صافترکردن فرو رفتگی‌ها را شروع نماییم که این امر معمولا توسط داروی خوراکی و یا موضعی و یا ترکیب آنها با هم امکان پذیر است.

در حال حاضر روشهای درمانی موثر برای اسکار آکنه میتواند یک با ترکیبی از چند روش زیر باشد:

1- میکرودرم ابژون

که هرچه اسکارها عمیق تر باشند تکرار بیشتری نیاز دارد. ولی جهت اسکارهای بسیار عمیق توصیه نمی شود. دراین روش جوش فعال ، تیرگی محل جوش ها نیز بهبود می یابد و همزمان اسکارها سطحی تر می شوند. این روش یک کار فیزیکی بوده وتقریبا هیچ عارضه ای ندارد و فرد میتواند بلافاصله به محل کار خودبرگردد.

2- JPL 

دراین روش که اصطلاحا به آن لیزرJPL گفته می شود، کلاژن‌سازی پوست تحریک میشود و اسکارها سطحی‌تر می شوند و با تکرار آن پوست صاف می شود . ضمن اینکه، کمک به بستن منافذ، کاهش قرمزی و کاهش جوش فعال نیز میشود. این روش نیز عارفه خاصی ایجاد نمی کند و فرد بلافاصله به سر کار برسر کار برگردد( بدون نیاز به پانسمان ).

3- CO2 لیزر

 در این روش جوش فعال باید قبلا درمان شده باشد و فرد تقریبا هیچ جوش فعال روی صورت نداشته باشد. دراین روش احتیاج به بیحسی موضعی میباشد. این روش به مهارت و تجربه زیاد پزشک نیاز دارد. بیمار پانسمان میشود که تا 10 روز ادامه دارد و پس از آن پوست صاف تر و صورتی رنگی ایجاد می شود که این قرمزی پوست می تواند از 1 تا چند ماه ( 3-2 ) دامه یابد و پس از آن کاملا از بین می رود وپوست یکدست وهم رنگ می شود که حتما باید دراین روش پس ازبهبودی زخم ها از ضد آفتاب استفاده شود تا محل زخم ولیزر شده تیره نشود.

* نکته مهم در لیزر پوست این است که بهبود ، اسکارها بستگی به عمق آنها دارد.

اسکارهای سطحی تقریبا کاملا صاف میشوند ولی اسکارهای عمیق تر فقط 60% بهبودی دارند ولی فرد می تواند پس از 6 ماه لیزر را مجدد انجام دهد. یا اینکه از روش های میکرودرم ابرژن وjpl جهت بهبودی بیشتر استفاده نمایند.

ازعوارض دیگرلیزرco2 به جزقرمزی میتواند pip باشد که آن تیره شدن محل لیزر شده است که بیشتردرافراد، خیلی تیره ویا کسانی که زیاد درمعرض آفتاب قرار می گیرند رخ میدهد. که درصورت بروزاین مشکل می توان با میکرودرم ابرژن و دارو آنرا از بین برد.

جدیداً دستگاه لیزر فرکشنال می تواند اسکار آکنه را طی 3 تا 5 جلسه بدون هیچ گونه عوارضی از بین ببرد برای توضیحات بیشتر به مقاله لیزر فرکشنال در همین سایت مراجعه نمائید.

بیشتر بدانید : جوش پوستی در قسمت های مختلف صورت چه مشکلاتی را آشکار می کنند؟

بیشتر بدانید : با پوستی که بسیار جوش می زند,لکه های قرمز دارد و خشک است چه کنم؟

بیشتر بدانید : 10 فرمان برای غلبه بر جوش صورت

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت