درمان جوش و آکنه با ماسک فضولات حیوانی و ادرار !!
ماسک فضولات حیوانی در برخی از اسپاهای spa لوکس برای درمان جوش و آکنه ارائه می شود. و بنابرگفته برخی، در میان افراد مشهوری چون ویکتوریا بکهام، تام کروز و اُپرا محبوب است.

پاکسازی صورت از جوش و آکنه با راهکارهای دروغین

هرکسی تا حدی با آکنه سر و کار داشته ‌است. خواه به صورت مشکلی دائمی و یا ملاقاتی گاه به گاه و ناخوشایند. واقعیت این است که هیچ زمانی برای جوش زدن مناسب نیست. روند پاکسازی پوست می تواند کند و طاقت فرسا باشد. با وجود لوسیون‌ها و داروهای موضعی متعدد در بازار، انتخاب اینکه کدام برای شما مناسب است مشکل می باشد. به همین دلیل بسیاری از ما در اینترنت می گردیم تا راه حلی طبیعی و مقرون به صرفه پیدا کنیم.


دکتر لیزا کلت (Lisa Kellett)، متخصص پوست DLK در Avenue تورونتو، با بسیاری از درمان‌های مشکوک و سوال برانگیز در طول دوره شغلی خود مواجه شده است. او می گوید تنها به این دلیل که مطلبی در اینترنت وجود دارد، بدان معنی نیست که موثر نیز باشد.


"این مهم است که جایی را که از آن اطلاعات بدست می آورید، گزینش کنید و زمانی که مساله مربوط به سلامتی یا داروی شماست، می بایست اطمینان یابید که هرچیزی که استفاده می کنید دارای پشتوانه علمی- پزشکی و مبتنی بر شواهد عملی می باشد."

در این مقاله شما را با راهکارهای دروغین که در واقع افسانه هستند و هیچ تاثیر بر جوش یا آکنه شما نداردن و بسیاری از آنها حتی برای سلامت شما مضر هم هستند، آشنا می کنیم.


خمیردندان: افسانه

خمیردندان از موادی مانند جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و الکل تشکیل شده است. این ترکیبات بسیاری از افراد را به این باور می رساند که خمیردندان آکنه یا جوش  را خشک می کند و آنرا ناپدید می سازد. در حالیکه ممکن است اثرات خشکی در پوست برجای بگذارد، دکتر کلت می گوید: "خمیردندان پوست شما را تحریک می کند."

"این ایده خوبی نیست. می تواند برای پوست محرک باشد و می تواند سبب درماتیت(التهاب پوستی) تماسی شود که یک بیماری تحریکی برای پوست است."


سوزن استریل: افسانه

بازیگر زن و نویسنده، میندی کالینگ (Mindy Kaling) به استریل کردن یک سوزن برای ترکاندن یک جوش اعتراف کرده است. در ابتدا این در واقع به عنوان یک ترفند به نظر می رسید. با این حال دکتر کلت می گوید "گرما نمی تواند تمام میکروب ها را بکشد" .

در کل بیرون کشیدن یا ترکاندن آکنه یا جوش ها ایده خوبی نیست. ترکاندن این آسیب پوستی می تواند روند بهبود را طولانی تر کند و موجب باقی ماندن جای زخم شود.


پوست موز: افسانه

استفاده از پوست موز برای صورت شامل مالیدن پوست موز به نواحی آسیب دیده برای چند دقیقه، پیش از شستشوی صورت است. پوست موز دارای لوتئین است، آنتی اکسیدانی است که التهاب و ورم را کاهش می دهد.

با این وجود دکتر کلت می گوید استفاده از پوست موز برای بهبود آکنه، افسانه است چرا که هیچ "مدرکی به نفع آن موجود نیست".


سیب زمینی خام: افسانه

سیب زمینی سرشار از گوگرد، کلرید، پتاسیم و فسفر است که همگی آنتی اکسیدان می باشند. بسیاری از صفحات در اینترنت این سبزی را دارای قابلیت پاکسازی پوست  و کمک به بسیاری از مشکلات پوستی معرفی می کنند.

طبق اظهار نظر دکتر کلت، "سیب زمینی ها دلیل شایع درماتیت تماسی هستند،" به این معنا که بیش از آنکه پوست شما را پاکسازی کنند آنرا تحریک می کنند.


ماسک آسپرین: افسانه

خرد کردن آسپرین در آب به صورت خمیر و مالیدن آن به صورت، روش شناخته شده‌ی دیگری برای از بین بردن جوش ها است. بسیاری از صفحات در اینترنت ادعا می کنند که پوست شما آسپرین را از سطح پوست جذب می کند و وارد رگ های خونی می کند.

عکس این مطلب در واقع درست است چرا که "مولکول بیش از حد برای جذب شدن بزرگ است، بنابراین مولکول های آسپرین نمی توانند کاری انجام دهند چرا که هیچ راهی برای ورود به داخل پوست ندارند."


ماسک فضولات حیوانی: افسانه

ماسک فضولات بلبل در برخی از اسپاهای spa لوکس ارائه می شود. درمان سنتی ژاپنی که به عنوان ماسک گِیشا (نوعی ماسک از فضولات حیوانی) نیز نامیده می شود بنابرگفته برخی، در میان افراد مشهوری چون ویکتوریا بکهام، تام کروز و اُپرا محبوب است.

درمان اسپا ممکن است که نوید پوستی درخشان را بدهد، اما از نقطه نظر پزشکی فضله می تواند موجب سیتاکوزیس، بیماری عفونی باکتریایی و نیز هیستوپلاسموزیس که عفونتی قارچی است بشود. "فضله‌ی پرنده در حقیقت نوع نادری از عفونت را انتقال می دهد. عموماً فضله چیز مناسبی برای گذاشتن بر روی صورت نیست".


ادرار: افسانه

استفاده از ادرار برای برطرف ساختن آکنه به عنوان گرایش جدید زیبایی در انگلیس گزارش شده است. 95 درصد ادرار را آب تشکیل می دهد و 5 درصد باقیمانده از مواد غذایی و پروتئین تشکیل شده است. همچنین ادرار دارای آمونیاک است که با باکتریها می جنگد.

اما حتی با این ترکیبات طبیعی هم دکتر کلت می گوید که اثبات علمی برای اینکه ادرار به حفظ چهره‌ای بی عیب و نقص کمک می کند وجود ندارد.

 


حقایق

مردم از این درمانها استفاده می کنند چراکه تصور می کنند کمک کننده هستند، اما درواقع ممکن است بیشتر آسیب رسان باشند تا سودمند. "آنها درواقع می توانند موجب عفونت‌هایی شوند که بسیار بدتر از آکنه هستند. در اثر این درمانها شما میتوانید مبتلا به عفونت ریوی شوید، می توانید بسیار بیمار شوید. مساله درواقع این نیست که ممکن است اثری نداشته باشند، بلکه ممکن است در حقیقت برای سلامتی شما مضر باشند".


پس پاسخ به برخورد با مشکل جوش کدام است؟

دکتر کلت می گوید مراجعه به متخصص پوست اولین گام است چراکه درمان می بایست منحصر به هر فرد باشد تا عمل کند.
"برای هر فردی که میبینیم، باید مطمئن شویم که درمانی منحصر به نیازهای همان فرد تجویز می کنیم و همچنین هرکسی از نظرپاسخ به درمان ها با دیگری متفاوت است".
یک پزشک متخصص زمان می گذارد تا تمام مواد و محصولاتی را که بر  روی پوست خود استفاده می کنید بررسی کند. نگاهی به رژیم غذایی هر فرد و پیگیری آن، می تواند کلید اجتناب از مشکلات پوستی آینده باشد.
" پیش از هرچیز به متخصص پوست مراجعه کنید، یک برنامه مناسب درمانی و یک تشخیص درست دریافت کنید. چنانچه آکنه دارید تشخیص داده شوید- یک برنامه درمانی که دقیقاً برای شما طراحی شده است دریافت کنید."


شوربختانه آکنه 100 درصد قابل درمان نیست، اما دکتر کلت می گوید شما می توانید آنرا کنترل کنید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ