فواید بلک ماسک و ماسک طلا برای صورت
 بلک ماسک و ماسک طلا این روزها به میزان زیادی توسط خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرند، اما این دو ماسک چه مزیت هایی برای پوست دارند؟

بلک ماسک و ماسک طلا چه فوایدی برای پوست دارند؟

استفاده از ماسک طلا مزیت های زیادی برای پوست دارد. قیمت این ماسک ها بالاست، بنابراین در هنگام خرید آنها ممکن است دچار تردید شوید. با این حال مزیت هایی که ماسک طلا برای پوست دارد، باعث می شود قیمت این ماسک ها زیاد برایتان اهمیت نداشته باشد.

ماسک طلا یک روش فوق العاده برای بهبود وضعیت پوست است و یک روش فوق العاده برای درمان پوست محسوب می شود. این نوع ماسک زمانی که در ترکیب با دیگر محصولات تقویت کننده کلاژن استفاده می شوند، تاثیر بیشتری خواهد داشت.


خواص ماسک طلا
ماسک طلا

  • این ماسک می تواند خطوط نازک و چروک ها را کاهش دهد.
  • میزان انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد
  • به بهبود گردش خون کمک می کند
  • رنگ پوست را روشن و شفاف می کند
  • این ماسک به کاهش تخریب کلاژن کمک می کند که معمولا در سن 25 سالگی رخ می دهد
  • التهاب را کاهش می دهد (التهاب علت اصلی آکنه و تجمع رنگدانه هاست.)
  • طلا حاوی ترکیبات آنتی باکتریال و ضدالتهابی است که دارای تاثیرات تسکین دهندگی و پاک کنندگی پوست است.
  • ماسک طلا به سفت شدن پوست کمک می کند


بلک ماسک چیست؟

بلک ماسک

بلک ماسک یک ماسک لایه بردار است که مطمئنا شما هم با آن آشنا هستید، چرا که استفاده از این نوع ماسک اخیرا بیشتر شده است. علت محبوبیت بلک ماسک مزیت های زیادی است که این ماسک برای پوست دارد. آیا با مزیت های بلک ماسک برای پوست آشنا هستید؟ در ادامه به مزیت ها و فواید بلک ماسک اشاره می کنیم.

مطمئنا داشتن پوست سالم و شاداب یکی از چیزهایی است که از داشتن آن خیلی خوشحال می شویم. با این حال امروزه هوای اطراف ما اکثر اوقات آلوده است. آلودگی موجود در هوا به پوست می چسبد، به ویژه در افرادی که دارای پوست چرب هستند این مسئله بیشتر رخ می دهد.

آلودگی که به پوست می چسبد، آسیب های زیادی به پوست می رساند و تاثیرات بدی دارد، به همین دلیل لازم است هر چه سریعتر این آلودگی ها از روی پوست برطرف شوند. یکی دیگر از نشانه های پوست ناسالم وجود سلول های مرده روی پوست است. زمانی که سلول های پوست می میرند، بلافاصله از پوست جدا نمی شوند و مدتی روی پوست می مانند.

با یک ماسک لایه بردار می توانید هم آلودگی را از روی پوست برطرف کنید و هم سلول های مرده پوست را. بنابراین زمانی که از این ماسک استفاده می کنید، پوستی سالم و با طراوت خواهید داشت.

بلک ماسک به جز رفع سلول های مرده پوست و آلودگی، مزیت های خیلی زیاد دیگری برای پوست دارد. به علاوه بلک ماسک واقعا دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و حس خوبی در پوست ایجاد می کند. نه تنها بلک ماسک باعث افزایش رطوبت پوست می شود، بلکه موهای صورت را نیر برطرف می کند. موهای زائد روی صورت باعث خشن شدن پوست می شوند. اگر می خواهید پوستی نرم و سالم داشته باشید، لازم است از شر موهای زائد خلاص شوید. استفاده از یک ماسک لایه بردار بهترین راه حل برای این کار محسوب می شود، چرا که موهای صورت را به بهترین شکل برطرف می کند.

و بالاخره زمانی که از این ماسک استفاده می کنید، جوان تر به نظر می رسید. هیچکس نمی خواهد پوستی چروک شده و پیر داشته باشد، به همین دلیل محصولات ضد پیری متنوع و زیاد هستند. زمانی که از یک ماسک لایه بردار استفاده می کنید، پوست خود را برای چندین سال جوان تر می کنید. 

در زمان استفاده از ماسک های لایه بردار باید چند نکته اساسی را در نظر بگیرید تا از آسیب دیدن پوست جلوگیری کنید، از جمله : پس از لایه برداری تا حد امکان از محصولات آرایشی استفاده نکنید، تا دو روز بعد از لایه برداری از صابون ها و محصولات اسیدی استفاده نکنید و تا حد امکان در معرض نور خورشید قرار نگیرید و هر زمان که در محیط باز قرار می گیرید از پوست خود محافظت کنید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.


بیشتر بدانید : 6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست

بیشتر بدانید :  مراقبت از پوست در سن 20 سالگی، 30 سالگی و 40 سالگی

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست با رعایت ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی

بیشتر بدانید : خواص انبه + معرفی چند ماسک انبه برای پوست



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ