محافظت از پوست در تابستان با چند روش ساده و طبیعی
در تابستان یکی از مهم ترین مسائل در تابستان است که همیشه استفاده از کرم ضدآفتاب توصیه می شود، در این مطلب روش های طبیعی برای محافظت از پوست در تابستان بیان می شود

روش های طبیعی برای مراقبت از پوست در تابستان

تابستان به معنای افزایش قرار گرفتن در معرض آفتاب است و این بدان معنی است که پوست ما نیز به اصلاح و جوان سازی نیاز دارد. درست مثل مد روز کارهای روزمره ما نیز در این مدت به روز می شود. ما باید همه کرم های مرطوب کننده زمستانی خود را رها کنیم و به کرم های سبک تر ژل زده شده و به سمت مایع برگردانیم تا احساس تازه ای به ما دست دهد. همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که از پوست خود در برابر آسیب ها و مشکلات پوستی مانند بثورات پوستی، بریدگی، آکنه و سایر مشکلات محافظت می شود که در اثر گرمای تابناک تابستان همراه است.

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست حساس در سرما و گرما

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست در تابستان و چند نکته مهم

در اینجا چند روش طبیعی برای محافظت از پوست شما در طول گرمای تابستان آورده شده است.

1. مقداری گل هیبیسکوس و رز بگیرید و آنها را درون آسیاب قرار دهید و خمیری صاف درست کنید. حالا ۲ قاشق از این خمیر را گرفته و آن را با ۲ قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد آن را بشویید. این ماسک باعث می شود که پوست شما احساس تازگی داشته باشد و آلودگی ها را از منافذ پاک کند.

2. مقداری تخم کتان را خرد کرده و آن را با مقداری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و از آن برای لکه گیری و پاکسازی پوست استفاده کنید. این لایه بردار به از بین بردن سلول های مرده پوست به همراه گرد و غبار و خاک کمک می کند.

3. یک صابون خانگی را با روغن ویتامینE ، روغن گیاه شاهدانه، روغن نارگیل و مقداری روغن درخت چای درست کنید. چند قطره روغن نعناع اضافه کنید تا کمی مرطوب تر شود و از این صابون برای حمام روزانه استفاده کنید. این صابون به مبارزه با میکروب ها و باکتری ها کمک می کند و همچنین پوست شما را تسکین می دهد و باعث می شود آن را تغذیه و شاداب کند.

4. از کرم صورت طبیعی با زردچوبه و چوب صندل استفاده کنید. در غیر این صورت، ماسک صورت مغذی را با مقادیر مساوی پودر چوب صندل و پودر زردچوبه و مقداری پنیر درست کنید. چند قطره آب آهک تازه فشرده شده در آن اضافه کنید، یک لایه نازک از این خمیر را روی صورت خود بمالید. هنگامی که خشک شد با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بیشتر بدانید : خطرات مصرف زیاد زردچوبه

5. مقداری آب آلوئه ورا را درون یک کاسه بریزید و چند قطره روغن درخت چای و مقداری آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و از آن به عنوان سرم صورت استفاده کنید تا پوست خود را تازه و نرم کرده و از بروز شکاف جلوگیری کند.

بیشتر بدانید : فواید آب آلوئه ورا از کنترل قندخون تا تسکین زخم معده

بیشتر بدانید : محافظت از پوست در برابر آفتاب تابستان با این فرمول غذایی

بیشتر بدانید : بعد از فصل تابستان چگونه از پوست برنزه مان مراقبت کنیم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: fa.shafaqna.com